Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2007 | nr 9 | 70-80

Article title

Wymagania klientów wobec innowacyjności produktów i usług w Unii Europejskiej

Authors

Title variants

Customers requirements towards innovatory products and services in the European Union

Languages of publication

PL

Abstracts

W artykule omówiono wyniki badań empirycznych nad innowacyjnością przedsiębiorstw przemysłowych w Unii Europejskiej, ze szczególnym akcentem na kwestie: zależności między innowacyjnością przedsiębiorstw i ich otwartością na inne rynki zbytu; wymagania klientów sektora publicznego odnośnie poziomu innowacyjności nabywanych wyrobów lub usług w porównaniu do wymagań klientów sektora prywatnego. Wyniki badań pokazały, że przy większej innowacyjności przedsiębiorstw występowała większa skłonność do rozszerzania rynków zbytu, a w opinii zdecydowanej większości kierowników przedsiębiorstw nie ma różnicy w wymaganiach wobec innowacyjności wyrobów lub usług nabywanych przez klientów sektora publicznego i prywatnego. (abstrakt oryginalny
EN
In the paper the results of empirical surveys on innovation of the industrial enterprises in the European Union were discussed, with particular impact on the following issues: dependences between enterprises innovatory and their opening on new market outlets; the requirements of public sector customers regarding innovation level of purchased products or services comparing to the requirements of private sector customers. The results of these surveys showed that greater innovatory of enterprises is accompanied by bigger inclination to market outlets' extension and in opinion of the majority of enterprises' managers the requirements of public and private sector customers towards products and services innovatory are similar. (original abstract)

Year

Issue

Pages

70-80

Physical description

Contributors

author

References

  • Baruk J. (2006), Zarządzanie wiedzą i innowacjami, Wydawnictwo Adam Marszałek w Toruniu, Toruń
  • Baruk J. (2005), Odnawianie modelu działalności przedsiębiorstwa szansą na sukces, "Transformacje", nr 3 i 4
  • Baruk J. (2002), Innowacje, kultura innowacyjna i poziom innowacyjności przedsiębiorstw przemysłowych, "Gospodarka Narodowa", nr 11 i 12
  • Baruk J. (1992), Innowacje czynnikiem efektywnego rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin
  • European innovation Scoreboard 2004 (2005), European Communities
  • Innobarometer 2004 (2004), European Commission, Analytical Report, November
  • Innovation Policy in Europe 2004 (2004), European Commission, Publications - DO Enterprise and Industry

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ekon-element-000136083705
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.