Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2000 | nr 2 | 1-13

Article title

Badanie ustawicznego kształcenia zawodowego (Countining Vocational Training Survey) w Unii Europejskiej

Title variants

Surveying constant professional training in European Union

Languages of publication

PL

Abstracts

Autorzy, podejmując na łamach Wiadomości Statystycznych tematykę kształcenia ustawicznego w krajach UE, kierują się m.in.: • rosnącą rangą i znaczeniem kształcenia ustawicznego, coraz bardziej uświadamianą i coraz częściej artykułowaną w wielu krajach, zarówno rozwiniętych gospodarczo jak i przechodzących - podobnie jak Polska - okres przyspieszonego rozwoju i transformacji, • krytyczną oceną istniejącego systemu informacji o dokształcaniu zawodowym w poszczególnych krajach, niewystarczającego dziś do wszechstronnego i obiektywnego zdiagnozowania stanu, przyczyn i skutków niedostosowania poziomu kwalifikacji pracowników do potrzeb gospodarki, a także do kształtowania świadomej i adekwatnej do obecnych wymagań polityki społecznej w tym zakresie, • podjęciem przez Urząd Statystyczny UE EUROSTAT prac metodologicznych i organizacyjnych do przeprowadzenia według jednolitych zasad we wszystkich krajach Unii badań ustawicznego dokształcania zawodowego (CVTS); do udziału w tych badaniach zaproszono także kraje ubiegające się o członkostwo w UE, w tym Polskę, • powierzeniem prze GUS Urzędowi Statystycznemu w Gdańsku przygotowywania metodologii i prowadzenia niektórych badań statystycznych z zakresu edukacji, w tym także z zakresu dokształcania w formach pozaszkolnych. (fragment tekstu)

Year

Issue

Pages

1-13

Physical description

Contributors

  • Uniwersytet Gdański
  • Pomorski Urząd Skarbowy w Gdańsku
  • Uniwersytet Gdański

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ekon-element-000171239039
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.