Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Journal

2010 | 36 | 1 | 257-266

Article title

O uczniowskim doświadczaniu wsparcia w nowych obszarach poradnictwa

Selected contents from this journal

Title variants

EN
On Students’ Experience of Support in New Counseling Areas

Languages of publication

PL

Abstracts

EN
The family, traditionally ascribed the task of introducing young people into social life, supporting them in difficult or crisis situations, is presently perceived as helpless in relation to unclear, incomprehensible present and unpredictable future. In the article, the author shows some new areas in which youngsters seek help and support. Community websites and students' blogs are presented as the space in which counseling practice is initiated and realized. It is informal, incidental, often anonymous, noncommittal and available to young people at their 'beck and call'.

Journal

Year

Volume

36

Issue

1

Pages

257-266

Physical description

Document type

ARTICLE

Contributors

  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Elzbieta Siarkiewicz, Wydzial Pedagogiki, Socjologii i Nauk o Zdrowiu, Uniwersytet Zielonogorski, ul. Licealna 9, 65-417 Zielona Gora, Poland

References

  • Bauman Z., Etyka ponowoczesna, PWN, Warszawa 1996.
  • Bourdieu P., Zmysł praktyczny, Wyd. UJ, Kraków 2008.
  • Kargulowa A., Poradoznawstwo. Kontynuacja dyskursu, PWN, Warszawa 2009.
  • Kargulowa A., Teoria i praktyka poradnictwa. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2004.
  • Mead M., Kultura i tożsamość. Studium dystansu międzypokoleniowego, PWN, Warszawa 2000.
  • Siarkiewicz E., Przesłonięte obszary poradnictwa. Realia - iluzje - ambiwalencje, Wyd. UZ, Zielona Góra 2009.
  • Winkin I., Antropologia komunikacji. Od teorii do badań terenowych, Wyd. UW, Warszawa 2007.
  • Zielińska-Pękał D., Od realis do symulakrum. Historia pewnego zniewolenia, „Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja” 2008, nr 3.
  • Zielińska-Pękał D., Refleksje o poradnictwie debiutujących doradców, Wyd. UZ, Zielona Góra 2009.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

CEJSH db identifier
11PLAAAA098719

YADDA identifier

bwmeta1.element.fcfea73b-d1a5-3d09-8412-0c58bd9370f4
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.