Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2014 | 2(35) |

Article title

Struktura popytu na usługi ubezpieczeniowe w Polsce (w oparciu o badania własne)

Content

Title variants

PL
Structure of demand for insurance services in Poland (in the light of own research)

Languages of publication

Abstracts

EN
This article presents an analysis of changes in the Polish insurance market generated by the globalization and internalization of financial institutions. Conclusions on consumer attitudes to an expanded range of insurance services are derived from the collected research material (through expert interviews with representatives of the management of leading insurance companies on the Polish market, and focused interviews). According to modern theories of marketing, distribution is treated as a synonym for client comfort. In the opinion of author’s interlocutors comprehensive customer service, better suited to customer’s needs, has become a standard. The delivery of insurance products in the optimal way, to the right place, and at a price convenient for the customer leads to the improvement of a company’s competitiveness.
PL
Postępujący proces globalizacji istotnie wpływa na strukturę polskiego rynku ubezpieczeń oraz na procesy innowacyjne, jakie się na nim dokonują. Celem artykułu jest ocena zmian – zachodzących w tym segmencie rynku finansowego – z punktu widzenia klientów firm ubezpieczeniowych i współpracujących z nimi banków. Wnioski na temat stosunku konsumentów do rozszerzonej oferty usług ubezpieczeniowych wyprowadzono w oparciu o zebrany materiał badawczy (m. in. poprzez wywiady eksperckie z przedstawicielami dyrekcji czołowych ubezpieczycieli obecnych na polskim rynku oraz badania fokusowe). W myśl współczesnych teorii marketingu dystrybucja traktowana jest jako synonim komfortu dla klienta. Zdaniem rozmówców autorki kompleksowa obsługa nabywcy, lepiej dostosowana do jego potrzeb, stała się standardem. Dostarczenie produktów w odpowiedniej formie, we właściwym miejscu, po dogodnej cenie przekłada się na większą atrakcyjność oferty danego podmiotu w stosunku do wachlarza usług rywalizujących z nim instytucji.

Year

Volume

Physical description

Dates

published
2014

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

URI
http://hdl.handle.net/11089/11533

YADDA identifier

bwmeta1.element.hdl_11089_11533
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.