Title variants
Languages of publication
Abstracts
Przygotowanie cudzoziemców do studiów wyższych w Polsce obejmuje nauczanie języka polskiego i przedmiotów kierunkowych, niezbędnych podczas przyszłego kształcenia w uczelniach, np. matematyki, fizyki, chemii, biologii1. Proces nauczania, mimo że powinien doprowadzić do osiągnięcia przez cudzoziemców poziomu wiadomości oraz umiejętności językowych i merytorycznych zbliżonego do tego, który posiadają absolwenci polskich szkół średnich2, różni się istotnie od procesu nauczania odpowiednich przedmiotów realizowanego w szkołach średnich dla Polaków. Nauczyciel realizujący kurs przygotowawczy przedmiotu kierunkowego, np. fizyki, z cudzoziemcami napotyka często na wiele kłopotów i ograniczeń bardzo trudnych do pokonania, z których nie zdają sobie sprawy nauczyciele prowadzący zajęcia z fizyki wśród Polaków. Przedstawienie tych trudności i ograniczeń ma istotne znaczenie, zarówno dla doskonalenia procesu przygotowawczego, jak również dla wyjaśnienia nieporozumień dotyczących części niepowodzeń podczas studiów.
Keywords
Publisher
Year
Volume
Physical description
Dates
published
1992
Contributors
author
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
URI
http://hdl.handle.net/11089/12659
YADDA identifier
bwmeta1.element.hdl_11089_12659