PL EN


1992 | 4 |
Article title

Trudności językowe i merytoryczne w nauczaniu przygotowawczym fizyki studentów cudzoziemców

Content
Title variants
Languages of publication
Abstracts
PL
Przygotowanie cudzoziemców do studiów wyższych w Polsce obejmuje nauczanie języka polskiego i przedmiotów kierunkowych, niezbędnych podczas przyszłego kształcenia w uczelniach, np. matematyki, fizyki, chemii, biologii1. Proces nauczania, mimo że powinien doprowadzić do osiągnięcia przez cudzoziemców poziomu wiadomości oraz umiejętności językowych i merytorycznych zbliżonego do tego, który posiadają absolwenci polskich szkół średnich2, różni się istotnie od procesu nauczania odpowiednich przedmiotów realizowanego w szkołach średnich dla Polaków. Nauczyciel realizujący kurs przygotowawczy przedmiotu kierunkowego, np. fizyki, z cudzoziemcami napotyka często na wiele kłopotów i ograniczeń bardzo trudnych do pokonania, z których nie zdają sobie sprawy nauczyciele prowadzący zajęcia z fizyki wśród Polaków. Przedstawienie tych trudności i ograniczeń ma istotne znaczenie, zarówno dla doskonalenia procesu przygotowawczego, jak również dla wyjaśnienia nieporozumień dotyczących części niepowodzeń podczas studiów.
Keywords
Year
Volume
4
Physical description
Dates
published
1992
Contributors
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
URI
http://hdl.handle.net/11089/12659
YADDA identifier
bwmeta1.element.hdl_11089_12659
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.