PL EN


1992 | 4 |
Article title

Podręczniki do nauki języka polskiego dla Niemców w dwudziestoleciu międzywojennym. Problem doboru sytuacji i odpowiadających im struktur językowych, w szczególności słownictwa

Content
Title variants
Languages of publication
Abstracts
PL
Jak podaje Nowoczesna Encyklopedia Ilustrowana M. Arcta, w 1931 r. Polska liczyła blisko 32 min ludności, z tego ponad 30% stanowiły tzw. mniejszości narodowe, do których należy zaliczyć przede wszystkim Ukraińców, Żydów, Niemców i Białorusinów. Nauczanie cudzoziemców języka polskiego stało się więc w II Rzeczypospolitej koniecznością, a przede wszystkim popularyzacja naszego języka wśród mniejszości niemieckiej, ponieważ odrębność językowa tej grupy utrudniała kontakty gospodarcze i wręcz uniemożliwiała jej asymilację w przeciwieństwie do innych nacji, posługujących się pokrewnymi językami słowiańskimi. Istniało więc wyraźne zapotrzebowanie społeczne na podręczniki do nauki języka polskiego, zwłaszcza wśród Niemców.
Keywords
Year
Volume
4
Physical description
Dates
published
1992
Contributors
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
URI
http://hdl.handle.net/11089/12664
YADDA identifier
bwmeta1.element.hdl_11089_12664
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.