Skip to main menu
Scroll to content
Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit
https://bibliotekanauki.pl
Search
Browse
About
test
PL
EN
BibTeX
PN-ISO 690:2012
Chicago
Chicago (Author-Date)
Harvard
ACS
ACS (no art. title)
IEEE
Article details
Tools
PL
EN
BibTeX
PN-ISO 690:2012
Chicago
Chicago (Author-Date)
Harvard
ACS
ACS (no art. title)
IEEE
Link to site
Copy
Journal
Czytanie Literatury. Łódzkie Studia Literaturoznawcze
2015
|
04
|
Article title
Czym jest dziś czytanie literatury? (Ankieta 3)
Authors
Borkowska, Grażyna
Content
Full texts:
Download
Title variants
PL
What is reading literature today? (Questionnaire 3)
Languages of publication
Abstracts
PL
W odpowiedzi na pytania ankiety, literaturoznawca opowiada o swoich czytelniczych pasjach.
EN
Responding to the questionnaire, the scholar of talks about his reading interests.
Keywords
EN
czytanie
poezja
proza
reading
poetry
prose
Publisher
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Journal
Czytanie Literatury. Łódzkie Studia Literaturoznawcze
Year
2015
Volume
04
Physical description
Dates
published
2015
Contributors
author
Borkowska, Grażyna
other
Instytut Badań Literackich PAN
other
Grażyna Borkowska profesor w Instytucie Badań Literackich PAN, członek-korespondent Polskiej Akademii Nauk, kierownik Pracowni Literatury Drugiej Połowy XIX wieku IBL PAN, prezes Towarzystwa Literackiego im. Adama Mickiewicza, redaktor naczelna „Pamiętnika Literackiego”, członek rad naukowych wielu instytucji, m.in. IBL PAN. Zajmuje się literaturą XIX i XX wieku, ze szczególnym uwzględnieniem twórczości kobiet – Żmichowskiej, Orzeszkowej, Nałkowskiej, Dąbrowskiej, którym poświęciła większość swoich książek i artykułów
other
borkowska.grazyna@gmail.com
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
URI
http://hdl.handle.net/11089/17808
DOI
10.18778/2299-7458.04.29
YADDA identifier
bwmeta1.element.hdl_11089_17808
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.