PL EN


2010 | 242 |
Article title

Polish Internet Commerce – Local or Global?

Authors
Content
Title variants
Languages of publication
Abstracts
PL
Współczesne przedsiębiorstwa działają w turbulentnym otoczeniu spowodowanym globaliza- cją rynku, coraz silniejszą konkurencją oraz kryzysem w gospodarce światowej. Dlatego aby rozszerzyć działalność poza terytorium własnego kraju, przedsiębiorstwa rozwijają sprzedaż po- przez Internet. Poza tym również konsumenci stają się coraz bardziej świadomymi uczestnikami globalnego rynku i również dokonują zakupów w zagranicznych sklepach internetowych. Jest to możliwe gdyż z roku na rok zakupy internetowe zyskują coraz większą akceptację. W artykule Autorka próbuje oszacować stan obecny oraz wskazać dalsze możliwości rozwoju polskiego han- dlu internetowego na globalnym rynku. Znaczenie oraz potencjał handlu internetowego Polski ukazano w odniesieniu do krajów Unii Europejskiej oraz Stanów Zjednoczonych Ameryki. W szczególności zaprezentowano jak wielu jest użytkowników Internetu jako medium oraz jako kanału dystrybucyjnego, gdzie dokonywane są zakupy. Następnie wskazano przyczyny dokonywania zakupów tą metodą oraz najpopularniejsze grupy asortymentowe towarów. Porównano jak wielu polskich klientów dokonuje zakupów w zagranicznych sklepach internetowych oraz czy polskie sklepy internetowe są w stanie sprostać popytowi z zagranicy. Na koniec zaprezentowano wnioski, z których wynika, że polski handel internetowy ma bardziej lokalny niż globalny charakter.
Year
Volume
242
Physical description
Dates
published
2010
Contributors
author
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
URI
http://hdl.handle.net/11089/499
YADDA identifier
bwmeta1.element.hdl_11089_499
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.