PL EN


1988 | 85 |
Article title

Individual's Influence Within Multi-Person Decision Units

Authors
Content
Title variants
EN
Rola jednostek wewnątrz wieloosobowych grup decyzyjnych
Languages of publication
Abstracts
PL
Jedną z dominujących dziedzin badań marketingowych jest analiza i wyjaśnianie preferencji. Mimo iż podstawowe decyzje dotyczące konsumpcji oraz zakupów są efektem grupowych procesów decyzyjnych, to większość dotychczasowych badań w zakresie zachowania się konsumenta dotyczyła jednostek. Dziedzinami badań zajmującymi się podejmowaniem decyzji przez zespoły wieloosobowo są m.in.: teoria zachowań wewnątrzorganizacyjnych i teoria małych grup. W odniesieniu do pomiaru wpływu jednostki na podejmowanie decyzji słusznym wydaje się nadal stwierdzenia March'a, iż "w literaturze naukowej można znaleźć niewiele poważnych prób wiązania koncepcji wpływu z teorią nauk społecznych". Na bazie społecznej teorii przewagi oraz wieloczynnikowej teorii preferencji, artykuł ten stanowi próbę nowego podejścia służącego pomiarowi i wyjaśnieniu wpływu jednostki na decyzje podejmowane w ramach grupy wieloosobowej. W celu dokonania testu prezentowanej koncepcji oraz operacjonalizacji nowego podejścia przeprowadzono badanie pilotażowe oparte na symulacyjnej grze komputerowej. Dalsze badania z tej problematyki znajdują się w trakcie realizacji.
Keywords
Year
Volume
85
Physical description
Dates
published
1988
Contributors
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
URI
http://hdl.handle.net/11089/6568
YADDA identifier
bwmeta1.element.hdl_11089_6568
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.