Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2003 | 167 |

Article title

Systemy CRM, a systemy klasy EDI

Content

Title variants

PL
The Customet Relationship Management (CRM) Systems and EDI Systems

Languages of publication

Abstracts

EN
After a short discussion of some problems connected with applied of EDI the paper presents the role of Customer Relationship Management (CRM) as a convenient link between EDI and environment. There is a natural necessity of symbiosis in functioning of both systems on the one hand and lack of common platform for its realization on the other hand. In paper was proposed to use DIANA methodology as a filling this gap.
PL
Na tle omówienia problemów związanych z wdrażaniem systemów klasy EDI, przedstawiono rolą systemów CRM (Customer Relationship Management - systemy zarządzania kontaktami z klientami), jako wygodnego ogniwa łączącego EDI z otoczeniem. Wykazano naturalną potrzebą symbiozy funkcjonowania tych dwóch systemów, a jednocześnie brak wspólnej platformy do jej realizacji. Zaproponowano wykorzystanie metodyki DIANA do wypełnienia tej luki.

Keywords

Year

Volume

167

Physical description

Dates

published
2003

References

Document Type

Publication order reference

Identifiers

URI
http://hdl.handle.net/11089/7062

YADDA identifier

bwmeta1.element.hdl_11089_7062
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.