PL EN


2009 | 228 |
Article title

Advantages and Disadvantages of the Use of Conjoint Analysis in Consumer Preferences Research

Authors
Content
Title variants
EN
Wady i zalety używania analizy conjoint w badaniu preferencji konsumentów
Languages of publication
Abstracts
PL
Niniejszy artykuł ma na celu przybliżenie tematyki związanej z badaniem preferencji przy wykorzystaniu metody conjoint. Metoda ta jest jedną z metod wielowymiarowej analizy statystycznej. Jej istotą jest dekompozycja użyteczności całkowitej na użyteczności cząstkowe przy wykorzystaniu metod ekonometrycznych w celu zbudowania funkcji użyteczności.
EN
The point of the following paper is to outline conjoint analysis, one of the methods of multidimensional statistical analysis. The conjoint analysis is vety useful to get knowledge about consumer preferences. The paper contains basic information about methods of collecting variables, building regression functions of utilities and estimators.
Keywords
Year
Volume
228
Physical description
Dates
published
2009
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
URI
http://hdl.handle.net/11089/7218
YADDA identifier
bwmeta1.element.hdl_11089_7218
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.