Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Journal

2015 | 19 |

Article title

Wykorzystanie internetowych serwisów informacyjnych w rozwijaniu umiejętności wypowiadania się w języku niemieckim

Content

Title variants

PL
The use of news websites in developing the speaking skills in German as a foreign language

Languages of publication

Abstracts

PL
W artykule poruszono zagadnienie wykorzystania wiadomości internetowych na zajęciach z praktycznej nauki języka niemieckiego (PNJN) na studiach germanistycznych. Temat artykułu skłania do refleksji nad przydatnością tekstów internetowych jako materiału dydaktycznego, jest też okazją do przedstawienia praktycznych rozwiązań ukierunkowanych na doskonalenie umiejętności mówienia na zaawansowanym poziomie znajomości języka obcego.
EN
The article discusses the question of using news websites in teaching German as a foreign language to students of German philology. The article encourages reflection on the usefulness of texts available on-line as teaching materials and presents some practical solutions aimed at developing speaking skills at an advanced level of proficiency in a foreign language.

Journal

Year

Volume

19

Physical description

Dates

published
2015

Contributors

References

  • Adamczak-Krysztofowicz S., Teksty autentyczne jako źródło interkulturowej kompetencji komunikacyjnej, „Neofilolog” 2004, nr 25.
  • Arabski J., Przyswajanie języka obcego i pamięć werbalna, Katowice 1997.
  • Chodkiewicz H., Nauczanie języka przez treść: założenia i rozwój koncepcji, „Lingwistyka Stosowana” 2011, nr 4.
  • Ciepielewska L., Muttersprache im Fremdsprachenunterricht – mehr als ein Ausweichmanöver?, „Glottodidactica” 2008, t. 34.
  • Górecka J., Korzystanie z internetowych zasobów a rozwijanie osobistej kompetencji komunikacyjnej w nauczaniu/uczeniu się na poziomie zaawansowanym. Kompetencje warsztatowe nauczyciela języków obcych, [w:] Problemy współczesnej dydaktyki języków obcych, M. Pawlak (red.), Poznań-Kalisz 2009.
  • Lisiecka-Czop M., Ins Netz gelockt – phraseologische Online-Wörterbücher, „Lingwistyka Stosowana” 2013, nr 7.
  • Mac A., Zum Einsatz von authentischem Quellenmaterial im Fremdsprachenunterricht am Beispiel von Fernsehnachrichten, „Glottodidactica” 2011, t. 37.
  • Pisarek W., Nowa retoryka dziennikarska, Kraków 2002.
  • Poniatowicz Ł., O efektywność nauczania języka obcego na etapie zaawansowanym, „Lingoudidactica” 2010, t.14.
  • Rechcińska J., Wiadomosci TVP jako przejaw manipulacji w serwisie informacyjnym, „Jezykoznawstwo” 2007, nr 1.
  • Skowronek B., Deutsch als Fremdsprache, ökokratisches Konzept, „Glottodidactica” 2011, t. 37.
  • Szymoniak K., Między gazetą a internetem – nowe gatunki dziennikarskie, paragatunki czy hybrydy?, „Język, Komunikacja, Informacja” 2008, nr 3.
  • Targońska J., Lexikalische Kompetenz – ein Plädoyer für eine breitere Auffassung des Begriffs, „Glottodidactica” 2011, t. 37.
  • Trancygier-Koczuk Z., Motywacja do nauki języka obcego, „Linguodidactica” 2010, t. 14.
  • Widła H., Skuteczność nauczania drugiego języka obcego – próba zastosowania wyników badań w praktyce, „Lingwistyka Stosowana” 2011, nr 4.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

URI
http://hdl.handle.net/11320/3987

YADDA identifier

bwmeta1.element.hdl_11320_3987
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.