Arum R., Gamoran A., Shavit Y. (2007), More inclusion than diversion: Expansion, differentiation, and market structure in higher education, “Stratification in higher education: A comparative study”, s. 1-35.
Barone C., Ortiz L. (2011), Overeducation among European University Graduates: a comparative analysis of its incidence and the importance of higher education differentiation, “Higher Education” nr 61.3, s. 325-337.
Dolata R., Grygiel P., Jankowska D. M., Jarnutowska E., Jasińska-Maciążek A., Karwowski M., Modzelewski M., Pisarek J. (2015), Szkolne pytania. Wyniki badań nad efektywnością nauczania w klasach IV-VI, Warszawa.
Domański A. Ostrowska P., Sztabiński B. (red.) (2006), W środku Europy? Wyniki Europejskiego Sondażu Społecznego, Warszawa.
Michelle J., (2013), Determined to succeed?: performance versus choice in educational attainment, Stanford University Press.
Sorokin P. (2009), Ruchliwość społeczna, IFIS PAN (Harper and Brothers, 1927).
Słomczyński K. M., Janicka K., Tomescu-Dubrow I. (2014), O związkach struktury klasowej ze stratyfikacją społeczną, Warszawa.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
URI
http://hdl.handle.net/11320/5963
YADDA identifier
bwmeta1.element.hdl_11320_5963
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.