PL EN


2017 | 2 |
Article title

Pedagogia możliwości w ekonomii. Ladislau Dowbor, Co to za gra? Nowe podejścia do ekonomii, Książka i Praca, Warszawa 2017, ss. 253

Content
Title variants
PL
Pedagogy of Possibility in Economy, Ladislau Dowbor, Co to za gra? Nowe podejścia do ekonomii, Książka i Praca, Warszawa 2017, pp. 253
Languages of publication
Abstracts
PL
Zasadniczym celem tego tekstu jest recenzja nowej książki L. Dowbora. Co to za gra? jest czwartą książką tego brazylijskiego ekonomisty, ukazującą się w Polsce. Recenzja napisana jest z perspektywy pedagogicznej, a uwarunkowania ekonomiczne uznane są za kluczowe dla procesów edukacyjnych w ogóle, a w szczególności dla procesów edukacyjnych zorientowanych emancypacyjnie. Recenzowana książka jest wyjątkowym przykładem Freirowskiej pedagogii możliwości w dyskursie ekonomicznym.
EN
The main purpose of this text is to review new book of L. Dowbor. Co to za gra? is fourth book of the brazilian economist, published in Poland. The Review is written from the perspective of educational theory and economic conditions are considered as significant for educational processes in general, and educational emancipatory processes in specific. Reviewed book is an exceptional example of Freiran pedagogy of possibility in discourse of economy.
Publisher

Year
Volume
2
Physical description
Dates
published
2017
Contributors
References
  • Dowbor, L. (1981). Brazylia bez egzotyki. Formowanie się kapitalizmu zależnego w Brazylii. Wrocław – Warszawa – Kraków – Gdańsk – Łódź: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.
  • Dowbor, L. (2005). Rozbita mozaika. Ekonomia poza równaniami. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Dialog.
  • Dowbor, L. (2008a). A organização de iniciativas locais. W: A. Martins (red.), Desafios da economia solidária (s. 59–84). São Paulo: Instituto Paulo Freire.
  • Dowbor, L. (2008b). O que é poder local?. Maszynopis. Pozyskano z: http://dowbor.org/08podlocal.doc, (data dostępu: 01.06.2017).
  • Dowbor, L. (2009). Demokracja ekonomiczna. Alternatywne rozwiązania w sferze zarządzania społecznego. Warszawa: Instytut Wydawniczy Książka i Prasa.
  • Dowbor, L. (2015a). A Economia da Família. Psicologia USP, 26(1), 15–26. Pozyskano z: http://dx.doi.org/10.1590/0103-6564D20140007, (data dostępu: 01.06.2017).
  • Freire, P. (1994). Pedagogia do Oprimido. Rio de Janeiro: Paz e Terra. Pozyskano z: dhnet.org.br/direitos/militantes/paulofreire/paulo_freire_pedagogia_do_oprimido.pdf, (data dostępu: 4.05.2017).
  • Freire, P. (2001). Política e Educação. São Paulo: Cortez. Pozyskano z: dhnet.org.br/direitos/militantes/paulofreire/paulo_freire_politica_e_educacao.pdf, (data dostępu: 4.05.2017).
  • Gadotti, M. (2009). Economia solidária como práxis pedagógica. São Paulo: Instituto Paulo Freire.
  • Martins, A. (2008). Desafios da economia solidária. São Paulo: Instituto Paulo Freire.
  • Piketty, T. (2015). Kapitał w XXI wieku. Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej.
  • Stańczyk, P. (2016). Ekonomia dla emancypacji: doktryny gospodarcze w Instytucie Paula Freirego. Forum Oświatowe, 28, 1(55), 55–76.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
URI
http://hdl.handle.net/11320/6715
YADDA identifier
bwmeta1.element.hdl_11320_6715
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.