PL EN


2016 | 3 | 61-70
Article title

Teaching reading to advanced foreign language learnes

Content
Title variants
PL
Nauczanie sprawności czytania uczniów na poziomie zaawansowanym
Languages of publication
EN
Abstracts
PL
Tematem artykułu jest sprawność czytania, która jest ważnym elementem kompetencji obcojęzycznej. Przedstawiono dwa podejścia stosowane w badaniach empirycznych dotyczących czytania: perspektywę psycholingwistyczną i socjolingwistyczną, wraz z wybranymi modelami teoretycznymi stosowanymi w każdej z perspektyw. Omówione zostały także różne rodzaje czytania, które mogą być celem nauczania języka obcego w warunkach szkolnych, takie jak: czytanie ,,globalne’’ i czytanie ,,lokalne’’ oraz czytanie wybiórcze tekstu i czytanie ,,dokładne”, polegające na bardziej wnikliwej analizie tekstu. W dyskusji podkreślono rolę czytania krytycznego, które zdaniem autora artykułu powinno być głównym celem w nauczaniu uczniów o zaawansowanym poziomie kompetencji językowej. Przedstawiono zarówno przesłanki teoretyczne tego rodzaju czytania, jak i przykłady ćwiczeń, które mogą być stosowane w pracy dydaktycznej.
Contributors
  • Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.mhp-6286a416-2598-4480-81e1-d37a4bb1e280
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.