PL EN


2016 | 2 | 101-110
Article title

Primary, Teachers’ Professional Qualification for Teaching Maths

Content
Title variants
Kwalifikacje zawodowe do nauczania matematyki nauczycieli wczesnej edukacji
Languages of publication
EN
Abstracts
PL
Autorzy artykułu poszukują odpowiedzi na pytanie, czy w dzisiejszych czasach system nauczania matematyki jest wystarczająco skuteczny, aby jego efektem był matematycznie wykształcony człowiek. Autorzy postulują, by do nauczania matematyki zostały włączone strategie rozwiązywania problemów powiązane z życiowym doświadczeniem. W artykule pojawia się też silna sugestia, że uczniowie podczas nauczania matematyki powinni przechodzić przez wszystkie etapy realistycznego rozwiązywania problemów, dzięki czemu rozwiną się ich umiejętności matematyczne i powiązanie matematyki z życiem codziennym, a jednocześnie taki sposób kształcenia matematycznego zapewni sens pojęć matematycznych i matematycznych procedur. Autorzy uważają ponadto, że nauczyciele umiejętności matematycznych powinni zmienić swój punkt ciężkości z rodzaju nauczania, w którym jedynie przekazują wiedzę matematyczną na sposób nauczania, w którym uczniowie będą mieli możliwość odkrywania i budowania swojego systemu wiedzy.
Contributors
author
author
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.mhp-a981f427-2238-4f5d-9986-09015d5e249e
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.