Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Journal

2012 | 39 | 1 | 47-56

Article title

The Impact of Blended Learning on Teaching English for Vocational Purposes

Content

Title variants

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
The one-group experiment attempted to investigate the impact of blended learning on teaching English for Vocational Purposes (EVP). To maximize its internal and external validity, methodology of triangulation was employed. The results obtained indicate considerable progress and statistically significant differences between the pre-treatment and post-treatment scores in the overall acquisition of technical terminology and in the area of vocational vocabulary learned productively.

Journal

Year

Volume

39

Issue

1

Pages

47-56

Physical description

Dates

published
2012-01-01

Contributors

References

  • Basturkmen, H., 2006. Ideas and Options in English for Specific Purposes. Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Chung, T.M., Nation, P., 2004. Identifying Technical Vocabulary. In: System 34, 251–263.
  • Cohen, L., Manion, L., 1985. Research Methods in Education. London: Croom Helm.
  • Dörnyei, Z., 2011. Research Methods in Applied Linguistics. Oxford: Oxford University Press.
  • Dudley-Evans T., Jo St John M., 2009. Developments in English for Specific Purposes: A Multidisciplinary Approach. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Grucza, S., 2010. Specyfika uczenia języków specjalistycznych w świetle antropocentrycznej teorii języka. In: Publikacja jubileuszowa III. Lingwistyka stosowana – języki specjalistyczne – dyskurs zawodowy. Warszawa: Katedra Języków Specjalistycznych.
  • Hutchinson T., Waters A., 2006. English for Specific Purposes. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Jordan, R.R., 2006. English for Academic Purposes: A Guide and Resource Book for Teachers. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Kubica, M., 2010. Nauczanie i rozwijanie sprawności komunikacyjnych w obcojęzycznym dyskursie specjalistycznym. Potrzeby, wyzwania, innowacje. In: Neofilolog 35, 117–128.
  • Maciaszczyk, S., 2011. Proces uczenia się uczniów jako e-learnerów. In: Komorowska, H. (ed.). Nauka języka obcego w perspektywie ucznia. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Łośgraf.
  • Michońska-Stadnik, A., 2009. The role of authentic texts in students’ vocabulary acquisition. In: Wysocka, M. (ed.). Studies in Honour of Janusz Arabski on the Occasion of his 70th Birthday. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
  • Nunan, D., 1994. Reserach Methods in Language Learning. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Swales, J.M., 1983. Vocabulary work in LSP – a case of neglect. In: Bulletin CILA 37, 21–34.
  • Wilczyńska, W., Michońska-Stadnik, A., 2010. Metodologia badań w glottodydaktyce: Wprowadzenie. Kraków: Avalon.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_14746_gl_2012_39_1_5
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.