PL EN


2016 | 12 |
Article title

From the segregation to the inclusion: Ukrainian realities of the education

Authors
Content
Title variants
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
Artykuł opisuje strategię ukraińskiej transformacji dotyczącej polityki edukacyjnej w zakresie włączania (inkluzji) – najważniejszej innowacji pedagogicznej XX w. Zauważalne jest, że idea uczenia we wspólnym nurcie nabiera właściwego znaczenia i staje się fundamentalną kategorią dydaktyczną. Wprowadzanie jej w życie ma złożony charakter, wymaga pogłębionego namysłu, rozwoju oraz wdrażania rozwiązań prawnych, programów zawierających treści psychologiczne, pedagogiczne i społeczne.
EN
Artykuł opisuje strategię ukraińskiej transformacji dotyczącej polityki edukacyjnej w zakresie włączania (inkluzji) – najważniejszej innowacji pedagogicznej XX w. Zauważalne jest, że idea uczenia we wspólnym nurcie nabiera właściwego znaczenia i staje się fundamentalną kategorią dydaktyczną. Wprowadzanie jej w życie ma złożony charakter, wymaga pogłębionego namysłu, rozwoju oraz wdrażania rozwiązań prawnych, programów zawierających treści psychologiczne, pedagogiczne i społeczne.
Year
Issue
12
Physical description
Dates
published
2016
online
2016-03-15
Contributors
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.ojs-doi-10_14746_ikps_2016_12_09
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.