Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2014 | 6 | 2 | 95-118

Article title

Rodzina jako podmiot przedsiębiorczy – krytyczna analiza dyskursu wychowania małego geniusza w portalach internetowych dla rodziców.

Authors

Content

Title variants

EN
Family as Enterprising Subject – Critical Analysis of the Infant Prodigy Discourse in Internet Portals for Parents

Languages of publication

PL

Abstracts

EN
The aim of this paper is to analyse the infant prodigy discourse in popular Polish internet portals for parents. As a result of Critical Discourse Analysis, key rhetoric strategies, constructing the representation of a child and its family, have been identified. Subsequently, the analysis of particular discursive strategies, including professionalization of parenthood and discursive construction of a family as an entrepreneur of the self, have been conducted.

Year

Volume

6

Issue

2

Pages

95-118

Physical description

Dates

published
2014-12-10

Contributors

author
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

References

  • Adamski F. 1991.Wychowanie w rodzinie. Kraków.
  • ---
  • Allen D.E., P.F. Anderson. 1994. “Consumption and Social Stratification: Bourdieu's Distinction”. Advances in Consumer Research 21.
  • ---
  • Andrukowicz W. 2012. By dziecko było geniuszem. Wprowadzenie do edukacji komplementarnej. Kraków.
  • ---
  • Bauman Z. 2007. Płynne czasy. Życie w epoce niepewności. Warszawa.
  • ---
  • Brӧkling U. 2005. „Upłciowienie przedsiębiorczego Ja”. Distinktion 11: 7-25.
  • ---
  • Charkiewicz E. 2009. Gender i opieka w reformie systemu ochrony zdrowia. Biblioteka On-Line Think Tanku Feministycznego.
  • ---
  • Cricket and National Identity in the Postcolonial Age. 2005. Red. S. Wagg. New York.
  • ---
  • Dyrda B. 2000. Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć jako niepowodzenie szkolne uczniów zdolnych: diagnoza i terapia. Kraków.
  • ---
  • Fairclough N., A. Duszak. 2008. Krytyczna analiza dyskursu – nowy obszar badawczy dla lingwistyki i nauk społecznych. W Krytyczna analiza dyskursu. Interdyscyplinarne podejście do komunikacji społecznej, 7-29. Kraków.
  • ---
  • Florida R. 2010. Narodziny klasy kreatywnej, przeł. T. Krzyżanowski, M. Pękała. Warszawa.
  • ---
  • Ghandi L. 2008. Teoria postkolonialna: wprowadzenie krytyczne, przeł. J. Serwański. Poznań.
  • ---
  • Harris D. 2013. Leisure and Higher education W Routledge Handbook of Leisure Studies, 413-422. New York.
  • ---
  • Hondagneu-Sotelo P., E. Avila. 1997 “I’m here, but I’m there”: The Meanings of Latina Transnational Motherhood”. Gender & Society 11: 548-571.
  • ---
  • Kasperski E. 2012. „Romantyzm i poprzednicy. Wokół dyskursów prefundacyjnych”. Świat testów. Rocznik Słupski 10: 5-22.
  • ---
  • Klus-Stańska D. 2008. Między wiedzą a władzą. Dziecięce uczenie się w dyskursach pedagogicznych. W Rozwijanie zdolności uczenia się. Wybrane konteksty i problemy, 59-73. Bydgoszcz.
  • ---
  • Kosyra-Cieślak T. 2013. Praca z uczniem zdolnym na lekcjach języka polskiego i zajęciach pozalekcyjnych. Warszawa.
  • ---
  • Limont W., J. Cieślikowska, D. Jastrzębska. 2012. red. Zdolni w szkole, czyli o zagrożeniach i możliwościach rozwojowych uczniów zdolnych. Poradnik dla nauczycieli i wychowawców. Warszawa.
  • ---
  • Ludzie na huśtawce. Migracje między peryferiami Polski i Zachodu. 2001. Red. E. Jaźwińska, M. Okolski. Warszawa.
  • ---
  • Michałowska D.A. 2013. Neoliberalizm i jego (nie)etyczne implikacje edukacyjne. Poznań.
  • ---
  • Nochlin L. 2007. “Dlaczego nie było wielkich artystek?”. Unigender 1 (3).
  • ---
  • Ortner S.B. 1982. Czy kobieta ma się tak do mężczyzny, jak „natura” do „kultury? W Nikt nie rodzi się kobietą, 112-141. Warszawa.
  • ---
  • Parsons T. 1969. Struktura społeczna a osobowość, przeł. M. Tabin. Warszawa.
  • ---
  • Ramaekers S., J. Suissa. 2010. The Scientization of the Parent-Child Relationship. W Negotiating Childhood, 179-191. Oxford.
  • ---
  • Rousseau J.J. 1955. Emil, czyli o wychowaniu, przeł. W. Husarski, t. 1-2. Wrocław.
  • ---
  • Sancar C., M. Sancar. 2012. “Neoliberal Mechanisation of Education”. TOJET: The Turkish Journal of Educational Technology 11 (3): 246-254.
  • ---
  • Skórczewski D. 2010. „Kilka myśli o romantyzmie i Słowackim z postkolonializmem w tle”. Słupskie Prace Filologiczne. Seria: Filologia Polska 8: 17-143.
  • ---
  • Sztop-Rutkowska K. 2007. „Meandry dialogu. Polacy i Żydzi w dyskursie prasowym międzywojennego Białegostoku”. Przegląd Socjologii Jakościowej 2 (3): 63-81.
  • ---
  • Urbańska S. 2010. Profesjonalizacja macierzyństwa jako proces odpodmiotowienia matki. Analiza dyskursów poradnika „Twoje Dziecko” z 2003 i 1975 roku. Biblioteka On-Line Think Tanku Feministycznego.
  • ---
  • Urbańska S. 2010. „Cała Polska liczy eurosieroty”. Panika moralna i płeć w wykluczeniu oraz stygmatyzacji rodzin migrantów”. Kultura i Społeczeństwo 3: 61-88.
  • ---
  • Zierkiewicz E. 2011. Poradnik jako podręcznik życia. Krótka refleksja na temat historii gatunku. W Podręczniki i poradniki. Konteksty. Dyskursy. Perspektywy, 109-129. Kraków.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_14746_kse_2014_6_2_06
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.