PL EN


2018 | 8 | 59-70
Article title

Analiza językowa sloganów reklamowych związanych z branżą kosmetyczną

Authors
Content
Title variants
EN
A linguistic analysis of advertising slogans in cosmetics industry
Languages of publication
PL
Abstracts
EN
In the modern world it can be easy to encounter advertising slogans that are supposed to grab the attention of a potential recipient as well as affect their imagination and sensitivity. This communication tends to convince the client that buying the advertised product would make them feel exceptional. This article focuses on linguistic gimmicks that are used by marketing experts in order to convince the client to a certain product. The analysis in based on the cosmetics sector. The lexical database consists of websites, television commercials and Internet advertisements.
Year
Issue
8
Pages
59-70
Physical description
Dates
published
2018-12-24
Contributors
author
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
References
  • Benedikt A., Reklama jako proces komunikacji, Wrocław 2005.
  • Bralczyk J., Język na sprzedaż, Gdańsk 2004.
  • Budzyński W., Reklama. Techniki skutecznej perswazji, Warszawa 2006.
  • Kochan M., Slogany w reklamie i polityce, Warszawa 2003.
  • Kwarciak B., Co trzeba wiedzie o reklamie, Kraków 1997.
  • Lewiński H., Retoryka reklamy, Wrocław 1999.
  • Медведева Е.В, Рекламная коммуникация, Москва 2008.
  • Romanik A. Przymiotniki wartościujące w reklamie: (na materiale rosyjskiej prasy kobiecej), „Acta Neophilologica” 2014, nr 16/1.
  • Skowronek K., Reklama, Kraków 2001.
  • Szczęsna E., Poetyka reklamy, Warszawa 2003.
  • Sztucki T., Promocja, sztuka pozyskiwania nabywców, Warszawa 1999.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.ojs-doi-10_14746_kw_2018_8_4
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.