PL EN


Journal
2009 | 33 | 283-294
Article title

Podręcznik w nauczaniu języka obcego. Wnioski z analizy wybranych podręczników do nauki języka niemieckiego.

Content
Title variants
EN
The textbook in teaching a foreign language. The results of an analysis of selected textbooks for teaching German as a foreign language
Languages of publication
PL
Abstracts
EN
The aim of the article is to present textbooks for learning German as a foreign language that have been approved for school use by the Ministry of Education. The first part deals with different criteria for evaluation of textbooks and didactic materials. Additionally, it provides the Ministry of Education textbook suitability requirements. The second part presents the end results of an analysis which involved textbooks for learning German. It also contains a summary of questionnaires conducted among students and teachers. The summing-up offers reflections and conclusions concerning the features of an optimal textbook for learning a foreign language.
Keywords
Journal
Year
Issue
33
Pages
283-294
Physical description
Dates
published
2019-09-24
Contributors
  • Wyższa Szkoła Lingwistyczna w Częstochowie
References
  • Funk, H. 1994. Arbeitsfragen zur Lehrwerkanalyse, w: Zur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von Lehrwerken für den fremdsprachlichen Deutschunterricht. (red.) Neuner, G. Berlin, München, Langenscheidt.
  • Kast, B., Neuner, G. 1994. Zur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von Lehrwerken für den fremdsprachlichen Deutschunterricht. Berlin, München, Langenscheidt.
  • Komorowska, H. 1984. Wybrane problemy programów nauczania języków obcych.(red.). Warszawa, WSiP.
  • Krumm, H.-J. 1994. Stockholmer Kriterienkatalog, w: Zur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von Lehrwerken für den fremdsprachlichen Deutschunterricht. (red.) Kast, B., Neuner, G. 1994. Berlin, München, Langenscheidt.
  • Łuczak-Łomża, A., Metera-Debaene. E. 2002. Zanim wybierzesz podręcznik. Metody oceniania materiałów do nauki języków. Warszawa
  • Pfeiffer, W. 2001. Nauka języków obcych. Od praktyki do praktyki. Poznań. Wagros.
  • Schatte, Cz. 1995. Höflichkeitsformeln in Lehrbüchern des Deutschen als Fremdsprache, w: Glottodidactica Vol. XXIII. 83-92.
  • Turula, A. 2004. Nauczyciel – odtwórca? Nauczyciel –od, twórca. Kim właściwie powinniśmy być? w: Języki Obce w Szkole, 6. 64-78.
  • Zając, M. 2004. Z czego uczymy - podręczniki szkolne, w: Języki Obce w Szkole. 6. 120-156.
  • Zawadzka, E. 1989. Zu einigen Schwächen in der Lexikbehandlung im Fremdsprachenunterricht, w: Glottodidactica Vol. XXI. 73-84.
  • Zenderowska-Korpus, G. 2002. Sprachliche Schematismen und ihre Vermiittlung im Unterricht DaF. Frankfurt a. M. Peter Lang.
  • Podręczniki:
  • Albrecht, U. i in. 2004. Passwort Deutsch - der Schlüssel zur deutschen Sprache 3. Podręcznik do nauki języka niemieckiego w liceum ogólnokształcącym, liceum profilowanym i technikum. Zakres podstawowy. LektorKlett. Aufderstraße, H. u.a. 1995. Themen neu. 1-3. Lehrwerk für Deutsch als Fremdsprache. Kursbuch. Ismaning Aufderstraße, H., Müller J., Storz T. 2007. Lagune 2. Podręcznik do języka niemieckiego dla klasy II liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego, technikum. Hueber.
  • Esterl, U., Körner E., Einhorn A., Kubicka A. 2006. Team Deutsch 1. Podręcznik do języka niemieckiego dla klasy I gimnazjum. LektorKlett.
  • Funk, H. i. in. 2002. Genial. Język niemiecki dla młodzieży. Langenscheidt.
  • Funk, H. i.in. 2003. Sowieso. Deutsch als Fremdsprache für Jugendliche. Langenscheidt.
  • Funk, H. i. In. 2008. Studio D. A1. Język niemiecki. BC Edukacja.
  • Grucza, F. (red.). 2005. Dein Deutsch. Podręcznik do nauki języka niemieckiego w gimnazjum dla początkujących. Euro-Edukacja.
  • Kopp, G., Orlich, K. 1999. Pingpong, 1-3. Podręcznik dla klas IV-VI. Hueber.
  • Kopp, G., Büttner S.2004. Planet 1. Hueber.
  • Kozubska, M., Krawczyk, E., Zastąpiło, L.2000. Der, die, das NEU. PWN.
  • Kozubska, M., Krawczyk, E. 2003. Eins, zwei, drei, część 1 i 2. Podręcznik do języka niemieckiego dla klasy I i II. Wydawnictwo Szkolne PWN. Warszawa.
  • Kozubska, M., Krawczyk E., Zastąpiło, L. 2006. Ich und du. Podręcznik dla klasy II szkoły podstawowej. Wydawnictwo Szkolne PWN. Warszawa.
  • Kozubska, M., Krawczyk, E., Zastąpiło, L. 2008. Und so weiter. Podręcznik do języka niemieckiego dla klasy VI. Wydawnictwo Szkolne PWN.
  • Krawczyk E., Kozubska M., Zastąpiło L. 2002. Was ist los? Podręcznik do języka niemieckiego dla 3. klasy gimnazjum (kurs podstawowy).Wydawnictwo Szkolne PWN.
  • Kretek, I., Strzemeska, R. 2005. Tip Top 2A. Podręcznik do języka niemieckiego dla klasy drugiej. Wydawnictwo Szkolne. PWN. Warszawa.
  • Krulak-Kempista, E., Reitzig, L., Endt, E.2005. Regenwurm 1A, 1B (klasa IV). Langenscheidt Polska.
  • Lipczyńska U. i in. 2004. einFach gut NEU 3. .........................................................................Podręcznik (zakres podstawowy). PWN.
  • Łuniewska, K., Tworek, U., Wąsik, Z. 2008. alles klar 2b. Zakres podstawowy. Podręcznik z ćwiczeniami. WSiP S. A.
  • Motta, G., Książek-Kempa, E., Wieszczyczyńska, E. 2005. Wir 3. Język niemiecki dla klasy 6 szkoły podstawowej. LektorKlett.
  • Motta G., Ćwikowska B. 2006. Direkt 1a, 1b. Podręcznik do języka niemieckiego dla klasy I liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego i technikum. LektorKlett.
  • Müller M. i in. 2000. Moment mal! Część 1, 2, 3.Podręcznik dla liceum ogólnokształcącego. Kształcenie w zakresie podstawowym.
  • Neuner, G. 1992. Deutsch aktiv Neu. 1A. Ein Lehrwerk für Erwachsene. Berlin, München, Wien.
  • Pfeiffer, W., Drażyńska-Deja M., Denka, S. 2005. Ich bin ich ... und du bist du. ............................ Podręcznik do języka niemieckiego dla klasy V. Wydanie Poznańskie. Spółka z.o.o.
  • Potapowicz, A. 2007. Punkt 2. Język niemiecki dla początkujących. Podręcznik dla klasy V. WSiP S. A.
  • Potapowicz, A., Tkaczyk, K. 2008. aha 1A. neu. Język niemiecki. Podręcznik z ćwiczeniami dla gimnazjum. Kurs dla początkujących. WSiP S. A.
  • Reymont, E., Sibiga A., Jezierska-Wiejak, M. 2001. DACHfenster. Podręcznik do języka niemieckiego dla 1 klasy gimnazjum. Wydawnictwo Szkolne PWN.
  • Reymont, E., Sibiga A., Jezierska-Wiejak M. 2007. Kompass 1. Wydawnictwo Szkolne PWN.
  • Reymont E., Sibiga A., Jezierska-Wiejak M. 2008. Kompass 2. Podręcznik do języka niemieckiego dla gimnazjum. Wydawnictwo Szkolne PWN.
  • Stasiak, H., Andrzejewska, E., Fuks A. 2001. Kängookängoo Deutsch. Podręcznik. 2.1. REA.
  • Stasiak, H., Błaszkowska, M., Herling A., Stanek-Kozłowska M. 2004. Abenteuer Deutsch. Część 1. Podręcznik do nauki języka niemieckiego. Drugi etap nauki. REA.
  • Szablyár, A., Einhorn Á. 2002. Deutsch mit Grips 3. Kurs kontynuacyjny. LektorKlett.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.ojs-doi-10_14746_n_2009_33_26
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.