PL EN


Journal
2010 | 34 | 21-35
Article title

Obszary badawcze glottodydaktyki

Content
Title variants
EN
Glottodidactics and its field of investigation
Languages of publication
PL
Abstracts
EN
Glottodidactics is obviously to be seen as a rather new discipline, situated between the humanities and social sciences. This area of studies is delineated first of all by its object and research aims. Although there is a clear consensus about defining this object as L2 teaching/learning, it seems much harder to agree on how to structure this area in a tenable way. This article will argue in favor of organizing the field of glottodidactics in a way that would be propitious for the discipline as a whole, and for studies conducted within it. Further, a proposal is formulated to arrange this field around a central axis which could, in the author’s view, be the process of fostering learners’ communicative competence.
Keywords
Journal
Year
Issue
34
Pages
21-35
Physical description
Dates
published
2019-09-24
Contributors
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
References
  • Dakowska, M. 2008. „Determinanty przedmiotu badań glottodydaktycznych”. (w): Jaroszewska, A. i M. Torenc (red.), Kultury i języki. Poznawać – uczyć się – nauczać. Warszawa: Uniwersytet Warszawski – Instytut Germanistyki. 39 – 50.
  • Grucza, F. 1978. Glottodydaktyka, jej zakres i problemy. Przegląd Glottodydaktyczny 1. 3 – 35.
  • Michońska-Stadnik, A. i Wilczyńska, W. 2010. Metodologa badań glottodydaktycznych. Wprowadzenie. Kraków: Flair. (w druku).
  • Pfeiffer, W. 2001. Nauka języków obcych. Od praktyki do praktyki. Poznań: Wargos.
  • Wilczyńska, W. 2002. „Osobista kompetencja komunikacyjna. Między postawą a działaniem”. W: W. Wilczyńska (red.), Autonomizacja w dydaktyce języków obcych. Doskonalenie się w komunikacji ustnej. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM. 69 – 83.
  • Woźniewicz, W. 1987. Kierowanie procesem glottodydaktycznym. Warszawa: PWN.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.ojs-doi-10_14746_n_2010_34_3
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.