Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Journal

2013 | 40/1 | 29-41

Article title

ZADANIA ZORIENTOWANE NA EKSPRESJĘ TEATRALNĄ JAKO NARZĘDZIE WSPIERAJĄCE ROZWÓJ KREATYWNOŚCI JĘZYKOWEJ STUDENTA FILOLOGII ROMAŃSKIEJ

Content

Title variants

EN
Tasks using dramatic expression as a tool to support development of the linguistic creativity of students of French

Languages of publication

PL

Abstracts

EN
The goal of this paper is to outline the possibilities of the use of drama techniques as a tool to support development of the linguistic creativity of students of French. The paper consists of three parts. In parts 1 and 2 the author presents the theoretical foundations of the teaching techniques proposed, and these are then presented in part 3.

Journal

Year

Issue

Pages

29-41

Physical description

Dates

published
2019-10-16

Contributors

  • Uniwersytet Adama Mickiewicza Instytut Filologii Romańskiej

References

  • Bernacka, R.E. 2004. Konformizm i nonkonformizm a twórczość. Lublin: UMCS.
  • Blachowska-Szmigiel, M. 2010. Twórcze schematy poznawcze a kreatywność językowa. Na przykładzie języka francuskiego jako obcego. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
  • Blachowska-Szmigiel, M., i Moreau A.-C. 2011. « Le va-et-vient entre le polonais et le français en atelier de la créativité langagière ». Studia Romanica XXXVIII/2. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM: 73-85.
  • Blachowska-Szmigiel, M. 2011. « Nowość, oryginalność i wartość produkcji językowych ucznia języków obcych ». (w) Nauczanie języka obcego a specyficzne potrzeby uczących się. O kompetencjach, motywowaniu i strategiach (red. S. Piotrowski i J. Knieja). Prace Naukowe Wydziału Historyczno-Filologicznego 167. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL: 371-387.
  • Conseil de l’Europe 2001. Un cadre européen commun de référence pour les langue : apprendre, enseigner, évaluer. Paris: Conseil de l’Europe / Les Éditions Didier.
  • de Bono, E. 1986. Six thinking hats. Harmondsworth, Middlesex: Penguin books.
  • Kozielecki, J. 2000. Koncepcje psychologiczne człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.
  • Nęcka, E. 2001. Psychologia twórczości. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Popek, S. 2003. Człowiek jako jednostka twórcza. Lublin: UMCS.
  • Stasiakiewicz, M. 1999. Twórczość i interakcja. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
  • Szmidt, K.J. 2001. Szkice do pedagogiki twórczości. Kraków: Impuls.
  • Zawadzka, E. 2004. Nauczyciele języków obcych w dobie przemian. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_14746_n_2013_40_1_3
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.