Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Journal

2022 | 59/2 | 92-108

Article title

Online-Fremdsprachenunterricht in der Oberschule - Forschungsbericht

Authors

Content

Title variants

EN
Online foreign language teaching in high school - research report

Languages of publication

Abstracts

EN
The global pandemic has forced changes in education. About 1.5 billion students worldwide have experienced school closures. The aim of the article is to present the results of the survey on teaching during coronavirus in secondary schools where the research group consisted of students and teachers. For many students and teachers, the new way of learning and teaching has been a great challenge and has caused many difficulties and has exposed deficiencies in education systems. During the research, the focus is on students, teachers, school principals and parents who had to find themselves in a new and tricky situation at school, which was distance learning. The research addresses aspects related to the situation, well-being and figure of students and teachers during the new virtual reality, methods of teachers' work in a virtual school, as well as the importance of principals and parents as a support for students and teachers during a global pandemic.

Journal

Year

Issue

Pages

92-108

Physical description

Dates

published
2022

Contributors

author
  • University of Warsaw

References

  • Brash B., Pfeil, A. (2017), DLL 09: Unterrichten mit digitalen Medien. Stuttgart: Ernst Klett Verlag.
  • Chałubińska-Jentkiewicz, K. (2019), Rozwój nowoczesnych technologii w kontekście procesu stanowienia prawa na przykładzie strategii AI. (w:) „TEKA Komisji Prawniczej PAN Oddział w Lublinie“, t. 12, nr 2, s. 53–71.
  • Główny Urząd Statystyczny (2021), Oświata i wychowanie w roku szkolnym 2020/2021. Główny Urząd Statystyczny / Obszary tematyczne / Edukacja / Edukacja / Oświata i wychowanie w roku szkolnym 2019/2020.
  • Heba A. (2009), Nauczanie na odległość – wczoraj i dziś. „Nauczyciel i Szkoła“, t. 3–4, s. 145–152.
  • Juszczyk S. (2002), Edukacja na odległość. Kodyfikacja pojęć, reguł i procesów. Toruń: Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna, Wydawnictwo Adam Marszałek.
  • Juszczyk S. (2021), Edukacja na odległość, (w:) Siemieniecki B. (red.), Pedagogika medialna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 251–285.
  • Kmiecik G. (2021), E-wykluczenie - zagrożenie dla współczesnej edukacji. „Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna“, t. 9, nr 2(18)/2021, s. 97–107. https://doi.org/10.4467/23537159PPW.21.021.15181
  • Kopciał P. (2013), Analiza metod e-learningowych stosowanych w kształceniu osób dorosłych. „Zeszyty Naukowe Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki“, nr 9/2013, s. 79–99.
  • Szabłowski S. (2009), E-learning dla nauczycieli. Rzeszów: Wydawnictwo Oświatowe FOSZE.
  • Szadzińska E. (2021), Wykluczenie cyfrowe podczas pandemii Dostęp oraz korzystanie z internetu i komputera w wybranych grupach społecznych. Federacja Konsumentów.
  • Zubik M. (2008), Nowe technologie jako wyzwanie i zagrożenie dla prawa, statusu jednostek i państwa, (w:) Girdwoyń P. (red.), Prawo wobec nowoczesnych technologii. Warszawa: Liber, s. 37–50.
  • OECD (2001), Understanding the Digital Divide. Paris: OECD. https://www.oecd.org/digital/ieconomy/1888451.pdf#:~:text=As%20used%20here%2C%20the%20term%20%E2%80%9Cdigital%20divide%E2%80%9D%20refers,the%20Internet%20for%20a%20wide%20variety%20of%20activities. (Zugang online: 01.11.2022).

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
16461642

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_14746_n_2022_59_2_7
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.