Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2020 | 12 | 175-184

Article title

Nauczanie zdalne – wyzwanie dla edukacji nie tylko w czasie pandemii

Authors

Content

Title variants

EN
Remote learning – a challenge for education not only in the time of a pandemic

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Niniejszy artykuł zwraca uwagę na rozwiązania w zakresie nauczania zdalnego, które zostały wypracowane jeszcze przed tym, gdy świat musiał zacząć mierzyć się z kryzysem epidemiologicznym i rozpocząć wdrażanie form pracy odpowiadających na potrzeby nowej rzeczywistości. Dokonany został przegląd rozmaitych form zdalnej pracy z uczniami, między innymi webinarów, indywidualnych wideospotkań oraz interaktywnych zadań i testów, a także pokrótce omówiony ich potencjał. Aby zweryfikować to, jakie narzędzia są postrzegane przez odbiorców za najbardziej efektywne oraz które są dla nich najatrakcyjniejsze, przeprowadzona została internetowa ankieta wśród grupy studentów korzystających z różnych form nauczania zdalnego.
EN
This article pays attention to solutions connected with remote tutorship, which were developed before the epidemiological crisis and before the coercion of implementation remote forms of teaching. The research of diverse methods of remote teaching was done, including such forms as webinars, interactive tasks and tests. The article is also pointing some advantages and disadvantages of remote education. Also the questionnaire in group of students was done in order to check out what methods are perceived as the most and the less attractive.

Year

Issue

12

Pages

175-184

Physical description

Dates

published
2020-12-31

Contributors

  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie

References

  • Basińska Anna, 2017, Język angielski we wczesnej edukacji językowej. Teoria w pigułce, Warszawa, http://www.bc.ore.edu.pl/Content/990/JO_8_1.pdf (dostęp: 10.10.2020).
  • Grochowska Weronika, Krenc Anna, Przybysz Magdalena, 2020, Nauczanie zdalne – jak powtarzać wiadomości?, w: Kania A., Mucha-Iwaniczko K., Szumal M. (red.), Nauczanie zdalne w dobie pandemii. Wyzwania i doświadczenia edukacji polonistycznej, Kraków, s. 45-49.
  • Meger Zbigniew, 2008, Czynniki afektywne w zdalnej edukacji, „E-mentor”, nr 25.
  • Ptaszek Grzegorz, Stunża Grzegorz D., Pyżalski Jacek, Dębski Maciej, Bigaj Magdalena, 2020, Edukacja zdalna: co stało się z uczniami, ich rodzicami i nauczycielami?, Gdańsk, https://zdalnenauczanie.org/wp-content/uploads/2020/10/ZDALNA-EDUKACJA_FINAL.pdf (dostęp: 11.11.2020).
  • Wedeł-Domaradzka Agnieszka, Raczyńska Anita, 2013, Jak skutecznie prowadzić zajęcia na platformie edukacyjnej? Poradnik, Warszawa.
  • Włodarski Ziemowit, 1979, Odbiór treści w procesie uczenia się, Warszawa.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_14746_pi_2020_12_10
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.