Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2022 | 2 | 107-115

Article title

Social media Wołodymyra Zełenskiego a kreowanie wizerunku w dobie wojny ukraińsko-rosyjskiej

Content

Title variants

EN
Social media of Volodymyr Zelensky and creating the image during the Ukrainian-Russian war

Languages of publication

Abstracts

EN
In the article, the author analyzes the image of Volodymyr Zelensky in his social media in the first month after Russia’s aggression against Ukraine. It indicates how it has changed, gives the reasons for these modifications and defines the ways of creating the image of the President of Ukraine. Referring to the content analysis of the individual speeches of Volodymyr Zelensky, taking into account the opinions of Polish experts, it illustrates the elements influencing the formation of his personal brand.
PL
W artykule autorka analizuje wizerunek Wołodymyra Zełenskiego w prowadzonych przez niego mediach społecznościowych (social mediach) w pierwszym miesiącu od agresji Rosji na Ukrainę. Wskazuje w jaki sposób uległ on zmianie, podaje przyczynę tych modyfikacji oraz określa sposoby kreowania wizerunku prezydenta Ukrainy. Odnosząc się do analizy zawartości treści poszczególnych wystąpień Wołodymyra Zełenskiego przy uwzględnieniu głosów polskich ekspertów obrazuje elementy mające wpływ na kształtowanie jego marki osobistej (personal branding).

Year

Issue

2

Pages

107-115

Physical description

Dates

published
2022

Contributors

  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

References

  • Adamus-Matuszyńska A. (2010), Rzecznik i wizerunek organizacji, w: Rzecznictwo prasowe. Teoria, praktyka, konteksty, red. K. Gajdka, Z. Widera, A. Adamus-Matuszyńska, Wydawnictwo Naukowe Unikat-2, Katowice.
  • Baruk A. I. (2006), Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
  • Białopiotrowicz G. (2009), Kreowanie wizerunku w biznesie i polityce, Wydawnictwo Poltex, Warszawa.
  • Budzyński W. (2002), Wizerunek firmy. Kreowanie, zarządzanie, efekty, Wydawnictwo „Poltex”, Warszawa.
  • Budzyński W. (2008), Public relations. strategia i nowe techniki kreowania wizerunku, Wydawnictwo Poltext, Warszawa.
  • Figiel A., Ziembińska M. (2019), Kreowanie wizerunku kandydata na urząd publiczny w Polsce, Wydawnictwo „Edu-libri”, Kraków.
  • Grał w serialu Prezydenta, a potem... sam nim został. Kim jest Wołodymyr Zełenski?, https://www.youtube.com/watch?v=glyx8BdJVMM 20.05.2022.
  • Iwański T., Zełeński – anatomia sukcesu, 3.04.2022, https://www.osw.waw.pl/pl/publikacje/komentarze-osw/2019-04-03/zelenski-anatomia-sukcesu, 4.04.2022.
  • Kształtowanie wizerunku (2005), red. B. Ociepka, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.
  • Kształtowanie wizerunku jako narzędzie public relations (2011), red. I. Borkowski, K. Stasiuk-Krajewska, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.
  • Kowalski J., Wołodymyr Zełenski: od komedianta z „Sługi narodu” do męża stanu, 4.04.2022, https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wolodymyr-zelenski-prezydent-ukrainy-historia-zycia-social-media-biznesy, 9.06.2022.
  • Kucharczyk M., Moralny szantaż? Jak prezydent Zełenski mobilizuje zagraniczną opinię publiczną przeciwko Rosji, 29.03.2022, https://www.euractiv.pl/section/praca-i-polityka-spoleczna/news/ukraina-rosja-wojna-zelenski-parlament-orban-nato-putin-usa/, 30.03.2022.
  • Mazurek G. (2008), Promocja w Internecie – narzędzia, zarządzanie, praktyka, Wydawnictwo ODDK, Gdańsk.
  • Narożna D. (2018), Uwarunkowania funkcji rzecznika prasowego w Polsce. Teoria i praktyka, Wydawnictwo „Silva Rerum”, Poznań.
  • Oficjalny Instagram Wołodymyra Zełenskiego, https://www.instagram.com/zelenskiy_official/.
  • Oficjalny profil na Faceeboku Wołodymyra Zełenskiego, https://www.facebook.com/zelenskiy.official.
  • Oficjalny Twitter Wołodymyra Zełenskiego, https://twitter.com/ZelenskyyUa?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Eauthor.
  • Okonek P. (2010), Wizerunek w sieci – jak kreować i zarządzać marką w sieci, https://docplayer.pl/8006986-Wizerunek-firmy-w-sieci.html, 20.03.2022.
  • Sługa narodu po polsku, 9.05.2022, https://www.youtube.com/channel/UCyQzjDXctE9Ufi4tpWavKSw, 20.05.2022.
  • Szocki J. (2008), Wizerunek firmy w mediach, Wydawnictwo „Forum Naukowe”, Poznań.
  • Ukraiński sługa narodu (2020), reż. Barbara Włodarczyk, https://vod.tvp.pl/video/ukrainski-sluga-narodu,ukrainski-sluga-narodu,51640077, 20.04.2022.
  • Świdrak K., Dlaczego tak nas fascynuje Wołodymyr Zełenski? Ekspert: jest jak filmowy bohater, który walczy ze złem, 8.030.2022, https://www.medonet.pl/psyche/psychologia,zelenski-nas-fascynuje--ekspert--jest-jak-filmowy-bohater--ktory-walczy-ze-zlem,artykul,86599191.html, 21.03.2022.
  • Warzocha K., Wołodymyr Zełenski. Historia Prezydenta, który stanął na drodze Putina, 1.03.2022, weszlo.com 5.03.2022.
  • Witwicka K., Zełenski odrzucił propozycję USA. „Potrzebuję amunicji, a nie podwózki”, 26.02.2022, https://wiadomosci.radiozet.pl/Swiat/Zelenski-odrzucil-propozycje-USA.-Potrzebuje-amunicji-a-nie-podwozki, 28.02.2022.
  • Zełenski ryzykuje, ale dzięki niemu Ukraina wygrywa wojnę medialną z Rosją, 11.03.2022, https://www.press.pl/tresc/69790,dzieki-wolodymyrowi-zelenskiemu-ukraina-wygrywa-wojne-medialna-z-rosja, 4.04.2022.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
2083346

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_14746_pp_2022_27_2_8
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.