PL EN


2010 | 2 | 23-34
Article title

Mediatyzcja polityki. Koneiczność, zagrożenie czy alternatywa?

Content
Title variants
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
The main problem described in this paper is an attempt to create the definition of a mediated political communication process. Three dimensions of this social phenomenon have been distinguished. Firstly, understood as necessity (media saturation, journalists as the fourth authority, theory of agenda setting). Secondly, understood as a threat (info-tainment, post-politics) and last but not least, perceived as an alternative (the future of political communication).
Keywords
Year
Issue
2
Pages
23-34
Physical description
Dates
published
2018-10-31
Contributors
References
  • W. Pawlak, TVN, Kawa na ławę, 24 lutego 2008 r.
  • B. Dobek-Ostrowska, Komunikowanie polityczne i publiczne, Warszawa 2006
  • G. Ritzer, Makdonaldyzacja społeczeństwa. Wydanie na nowy wiek, Warszawa 2005,
  • B. Dobek-Ostrowska, R. Wiszniowski, Teoria komunikowania publicznego i politycznego. Wprowadzenie, Warszawa 2001
  • P. Pawełczyk, D. Piontek Socjotechnika w komunikowaniu politycznym, Poznań 1999
  • B. Barber, Dżihad kontra McŚwiat, Warszawa 2000
  • W. Jabłoński, Kreowanie informacji. Media relations, Warszawa 2006
  • Zob. M. Szpunar, Takie widzi świata koło, jakie telewizyjnymi zakreśla oczy, [w:] Media a polityka, red. M. Szpunar, Rzeszów 2007
  • B. Dobek-Ostrowska, J. Fras, B. Ociepka, Teoria i praktyka propagandy, Wrocław 1999,
  • A. Schopenhauer, Erystyka. Sztuka prowadzenia sporów, Gliwice 2007
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.ojs-doi-10_14746_r_2010_2_02
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.