PL EN


2013 | 75 | 4 | 215-225
Article title

Patriotyzm konsumencki: próba spojrzenia socjologicznego

Content
Title variants
EN
Consumer patriotism: a sociological perspective
Languages of publication
PL
Abstracts
EN
The paper discusses the topic of consumer patriotism and is an attempt to connect it with the construct of the old traditional, and the new type of patriotism. It shows that consumer patriotism can be analysed from both perspectives. It also describes how local entrepreneurs are using consumers’ patriotic attitudes in their marketing campaigns.
PL
Artykuł opisuje zjawisko patriotyzmu konsumenckiego i stanowi próbę połączenia go z konstruktami „starego”, tradycyjnego oraz „nowego” patriotyzmu. Pokazuje, że patriotyzm konsumencki może być analizowany z obydwu tych perspektyw. Opisuje również, jak lokalni przedsiębiorcy wykorzystują patriotyczne nastawienie konsumentów w swoich kampaniach marketingowych.
Year
Volume
75
Issue
4
Pages
215-225
Physical description
Dates
published
2018-11-02
Contributors
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.ojs-doi-10_14746_rpeis_2013_75_4_16
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.