Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2018 | 80 | 3 | 7-15

Article title

Wokół sporu o adekwatny poziom odczytywania prawa – lex czy ius?

Authors

Content

Title variants

EN
Around the dispute about the adequate level of reading the law – lex or ius?

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Artykuł dotyczy wniosku o ukaranie nauczyciela akademickiego karą upomnienia w prawie polskim.
EN
The article discusses the motion calling for the punishment of an academic teacher with a penalty of admonition under Polish law.

Year

Volume

80

Issue

3

Pages

7-15

Physical description

Dates

published
2018-09-28

Contributors

author
  • Uniwersytet Szczeciński

References

  • Konieczniak, P. (2002), Czyn jako podstawa odpowiedzialności w prawie karnym, Kraków.
  • Kotarbiński, T. (1961), Elementy teorii poznania, logiki formalnej i metodologii nauk, Wrocław.
  • Nowak, L. (1973), Interpretacja prawnicza. Studium z metodologii prawoznawstwa, Warszawa.
  • Patryas W., Pohl Ł. (2006), Dwugłos w sprawie normy sankcjonowanej, Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny 68(4): 173–189.
  • Pohl, Ł. (2007), Struktura normy sankcjonowanej w prawie karnym. Zagadnienia ogólne, Poznań.
  • Pohl, Ł. (2013), Czyn w prawie karnym, [w:] R. Dębski (red.), System prawa karnego, t. 3: Nauka o przestępstwie. Zasady odpowiedzialności, Warszawa: 202–240.
  • Zieliński, M. (2010), Wykładnia prawa. Zasady, reguły, wskazówki, Warszawa.
  • Ziembiński, Z. (1974), Metodologiczne zagadnienia prawoznawstwa, Warszawa.
  • Ziembiński, Z. (1994), Reguły inferencyjne i ich rodzaje, [w:] Redelbach, A., Wronkowska, S., Ziembiński, Z., Zarys teorii państwa i prawa, Warszawa: 209–214.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_14746_rpeis_2018_80_3_2
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.