PL EN


2018 | 51 | 469-478
Article title

Nadmierne korzystanie z urządzeń mobilnych wśród dzieci

Authors
Content
Title variants
EN
Excessive Use of Mobile Devices Among Children
Languages of publication
PL
Abstracts
EN
The article deals with the excessive use of mobile devices by children and students. The article draws attention to the earlier children’s contact with devices and public applications. The article presents the possible causes of this phenomenon and the resulting threats. The article has a theoretical and research character.
Year
Issue
51
Pages
469-478
Physical description
Dates
published
2018-12-15
Contributors
author
References
  • Bauer J., Co z tą szkołą? Siedem perspektyw dla uczniów, nauczycieli i rodziców, Wydawnictwo Dobra Literatura, Słupsk 2015.
  • Desmurget M., Teleogłupianie. O zgubnych skutkach oglądania telewizji (nie tylko przez dzieci), Wydawnictwo Czarna Owca, Warszawa 2012.
  • Hüther G., Hauser U., Wszystkie dzieci są zdolne. Jak marnujemy wrodzone talenty, Wydawnictwo Dobra Literatura, Słupsk 2014.
  • Jull J., Kryzys szkoły. Co możemy zrobić dla uczniów, nauczycieli i rodziców? Wydawnictwo MiND, Podkowa Leśna 2014.
  • Klim-Klimaszewska A., Pedagogika przedszkolna, ERICA, Warszawa 2010.
  • Kupisiewicz C., Kupisiewicz M., Słownik pedagogiczny, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
  • Okoń W., Słownik pedagogiczny, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1984.
  • Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie jakościowe i ilościowe, Wydawnictwo Akademickie ŻAK, Warszawa 2001.
  • Spitzer M., Cyberchoroby. Jak cyfrowe życie rujnuje nasze zdrowie, Wydawnictwo Dobra Literatura, Słupsk 2016.
  • Waloszek D., Pedagogika przedszkolna. Metamorfoza statusu i przedmiotu badań, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków 2006.
  • Netografia
  • http://mamatatatablet.pl/ [dostęp: 25.02.2019].
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.ojs-doi-10_14746_se_2018_51_28
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.