PL EN


2013 | 1 |
Article title

ПЕДАГОГІЧНА ПАРЕМІЯ В СУЧАСНИХ УКРАЇНСЬКІЙ, НІМЕЦЬКІЙ І РОСІЙСЬКІЙ МОВАХ: ЛІНГВОКУЛЬТУРОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ

Content
Title variants
Languages of publication
UK
Abstracts
PL
W niniejszym artykule przedmiot analizy stanowi paremia pedagogiczna, ze względu na osobliwości jej prezentacji w ukraińskiej, rosyjskiej i niemieckiej wspólnotach lingwokulturowych. Określona została również specyfika językowej egzemplifikacji głównych pojęć w odniesieniu do konceptosfery „Uczenie się” і „Wychowanie” w odpowiednich systemach językowych.
UK
W niniejszym artykule przedmiot analizy stanowi paremia pedagogiczna, ze względu na osobliwości jej prezentacji w ukraińskiej, rosyjskiej i niemieckiej wspólnotach lingwokulturowych. Określona została również specyfika językowej egzemplifikacji głównych pojęć w odniesieniu do konceptosfery „Uczenie się” і „Wychowanie” w odpowiednich systemach językowych.
EN
The article focuses on the analysis of pedagogical paremia, its peculiarities of presentation in Ukrainian, Russian and German. The peculiarities of linguistic expression of notions and concept spheres „Teaching” and „Education” have been highlighted in the compared languages.
Keywords
PL
 
EN
 
UK
 
Year
Volume
1
Physical description
Dates
published
2013
online
2013-01-01
Contributors
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.ojs-doi-10_14746_sup_2013_1_20
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.