PL EN


2015 | 16 |
Article title

Marketing rekacji a duszpasterstwo

Authors
Content
Title variants
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
Duszpasterstwo jest zorganizowaną działalnością zbawczą Kościoła. Jej owocność warunkowana jest obecnością i mocą Ducha Świętego, który czyni skutecznym wysiłki duszpasterskie. Niemniej w aktualnej rzeczywistości społeczno-religijnej, cechującej się coraz większym indywidualizmem i selektywizmem wierzących, stosowanie marketingu relacji może być pomocne w realizacji działalności pastoralnej. Artykuł prezentuje zarówno możliwości jak i zgrożenia zastosowania zsad i metod marketingu relacji w duszpasterstwie Kościoła. 
EN
Pastoral care is an organized saving activity of the Church. To improve its effectiveness it makes use of the achievements of non-theological sciences, one of which is marketing. Making use of the theory of partnership marketing is of particular importance. It is focused on the customer retention, therefore the rules of it can also be applied in the circumstances of secularization and individualization of the social life. These processes result in maintaining the distance to the Church and in leaving the Church. The article presents the essence of relationship marketing, as well as the relationships between the quality, communication, inner marketing and pastoral care.
Year
Issue
16
Physical description
Dates
published
2015
online
2015-09-07
Contributors
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.ojs-doi-10_14746_tp_2015_16_01
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.