Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2023 | 18 | 18 | 137-147

Article title

Grywalizacja w edukacji informatycznej w klasach 1–3 szkoły podstawowej

Content

Title variants

EN
Gamification in IT education in grades 1–3 of the primary school

Languages of publication

Abstracts

EN
No didactic solution sere considered perfect and final. Also in the field of IT education in grades 1–3 new education a opportunities are sought. One of the areas of this search may be gamification. Alina Nowak's experience in pedagogical work with students of grades 1–3 shows the possibilities of using gamification in various types of early school education, and the assumptions and implementation of IT education even encourage to reach for its solutions.
PL
Żadne rozwiązania dydaktyczne nie są uważane jako doskonałe i ostateczne. Także w zakresie edukacji informatycznej w klasach 1–3 poszukiwane są nowe możliwości edukacyjne. Jednym z obszarów tych poszukiwań może być grywalizacja. Doświadczenia Aliny Nowak w pracy pedagogicznej z uczniami klas 1–3 ukazują możliwości stosowania grywalizacji w różnych rodzajach edukacji wczesnoszkolnej, a założenia i realizacja edukacji informatycznej wręcz zachęcają do sięgania po jej rozwiązania.

Year

Volume

18

Issue

18

Pages

137-147

Physical description

Dates

published
2023

Contributors

author
  • Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 8 w Gliwicach
  • Szkoła Podstawowa nr 18 im. Jana Pawła II w Gliwicach
  • Uniwersytet Śląski, Wydział Nauk Społecznych

References

  • Deterding S., Sicart M., Nacke L., O’Hara K., Dixon D., Gamification: Using Game Design Elements in Non-Gaming Contexts, Vancouver 2011.
  • Dicheva D., Dichev Ch., Agre G., Angelova G., Gamification in Education: A Systematic Mapping Study, “Educational Technology & Society” 2015, Vol. 18, No. 3.
  • Gatti L., Ulrich M., Seele P., Education for sustainable development through business simulation games: An exploratory study of sustainability gamification and its effects on students' learning outcomes, “Journal of Cleaner Production” 2019.
  • Glover I., Play as You Learn: Gamification as a Technique for Motivating Learners [In:] J. Herrington, A. Couros, V. Irvine (eds.), Proceedings of World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications, 2013.
  • Hamari J., Keronen L., Why do people buy virtual goods: A meta-analysis, “Computers in Human Behavior” 2017, 71. DOI: 10.1016/j.chb.2017.01.042.
  • Kapp K.M., The Gamification of Learning and Instruction: Game-based Methods and Strategies for Training and Education, John Wiley & Sons, San Francisco 2012.
  • Kirriemuir J., McFarlane C.A., Review in Games and Learning, Graduate School of Education, University of Bristol 2004.
  • Kulik J.A., Kulik C.C., Timing of feedback and verbal learning, „Review of Educational Research” 1988.
  • Majuri J., Koivisto J., Hamari J., Gamification of education and learning: A review of empirical literature, GamiFIN Conference 2018, Pori, Finland 2018.
  • McGonigal J., Reality is Broken, Why games make us better and how they can change the world, Penguin Books, New York 2011.
  • Morzy M., Grywalizacja kursów akademickich – pierwsze doświadczenia [w:] E-edukacja w praktyce – wyzwania i bariery, red. M. Dąbrowski, M. Zając, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa 2014.
  • Pe-Than E., Goh D., Lee C.S., Does it matter how you play? The effects of collaboration and competition among players of human computation games, “Journal of the Association for Information Science & Technology” 2017.
  • Pitler H., Hubbell E.R., Kuhn M., Efektywne wykorzystanie nowych technologii na lekcjach, Warszawa 2015.
  • Lee J., Hammer J., Gamification in Education: What, How, Why Bother?, “Academic Exchange Quarterly” 2011, 15(2), https://www.researchgate.net/publication/258697764 Gamification in Education What How Why Bother.
  • Siadkowski J., Grywalizacja. Zrób to sam. Poradnik, Wyd. Fundacja Orange, Fundacja Highlight/ Inaczej, Laboratorium EE, https://www.sbc.org.pl/dlibra/publication/122525/edition/115117/ content.
  • Sysło M., Jochemczyk W., Edukacja informatyczna w nowej podstawie programowej, http://www.bc.ore.edu.pl/Content/141/Edukacja+informatyczna+w+nowej+podstawie+programowej+-+Maciej+M.+Sys%C5%82o.pdf.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
28328244

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_15584_di_2023_18_11
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.