Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2007 | 11 | 13-20

Article title

Tolerance as Value in Search for Axiological Perspective in Education

Authors

Content

Title variants

Languages of publication

Abstracts

EN
The most important aspects of social transformation in Poland, which result in, among other things, the necessity to develop an axiological perspective, also in the sphere of education, are discussed in the paper. Results of absence of values in social life and reasons for their absence are named. Special attention is paid to the problem of tolerance and passing moral values in education in order to avoid the “us” and “them” formula in perceiving the multicultural world.

Year

Volume

11

Pages

13-20

Physical description

Dates

published
2007

Contributors

author
  • The Jan Długosz Academy in Częstochowa

References

  • Cybulska, M. (1995): O niektórych sposobach dewaluacji wartości w systemie totalitarnym. In: Adamski, F. (ed.): Wartości – społeczeństwo – wychowanie. Studia z pedagogiki społecznej. Kraków.
  • Denek, H. (1994): Wartości i cele edukacji szkolnej. Poznań–Toruń.
  • Hirszowicz, M., Neyman, E. (1998): Państwo opatrznościowe i jego ofiary. Kultura i Społeczeństwo. 1.
  • Janowski, A. (1998): Reforma a model nauczyciela. Nowe w Szkole. 4/14.
  • Jednolity tekst ustawy o systemie oświaty. 1997.
  • Kopeczek, J. (2000): Wychowanie w szkole. Wychowawca. 4.
  • Pamuła, St. (1994): Wartości podstawowe w wychowaniu. Problemy Opiekuńczo Wychowawcze. 3.
  • Pilch, T. (1999): Spory o szkołę. Warszawa.
  • Radziewicz-Winnicki, A. (2001): Oblicza zmieniającej się współczesności. Kraków.
  • Szempruch, J. (2000): Pedagogiczne kształcenie wobec reformy edukacji w Polsce. Rzeszów.
  • Świda-Ziemba, H. (2000): Obraz świata i bycia w świecie (z badań młodzieży licealnej). Warszawa.
  • Wagner, I. (1995): Wychowanie kreatywne w aspekcie spuścizny pedagogiki społecznej i badań ankietowych. In: Rosół, A., Szczepański, M.S. (ed) Nowoczesna szkoła. Nowoczesność w szkole. Szkice i studia. Częstochowa.
  • Wlazło, S. (1999): Kompetencje nauczyciela. Dyrektor Szkoły. 4.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
31342768

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_15804_tner_07_11_1_01
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.