Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2022 | 64 | 97-111

Article title

Biblioteka idealna okiem studenta. Analiza badania ankietowego w Bibliotece Głównej Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie

Content

Title variants

EN
The Perfect Library for a Student. Analysis of the Survey in the Main Library of the University of Life Sciences in Lublin

Languages of publication

Abstracts

EN
One of the main tasks of an academic library is to continuously support its users in the scientific and didactic process. The article presents the changing needs and expectations of the users of the main Library of the University of Life sciences in Lublin, as well as the training offer aimed at the students of this University. The results of a survey determining user satisfaction levels conducted in the summer semester of the 2021/2022 academic year are analyzed.
PL
Jednym z głównych zadań biblioteki akademickiej jest nieustanne wspieranie jej użytkowników w procesie naukowo-dydaktycznym. W artykule przedstawiono zmieniające się potrzeby i oczekiwania użytkowników Biblioteki Głównej Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie, a także ofertę szkoleniową skierowaną do studentów tejże uczelni. Analizie poddano wyniki badania ankietowego określającego poziom satysfakcji użytkowników, przeprowadzonego w semestrze letnim w roku akademickim 2021/2022. 

Year

Volume

64

Pages

97-111

Physical description

Dates

published
2022

Contributors

  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie

References

  • Bubel D., Klienci bibliotek, [w:] Zarządzanie biblioteką Nauka–Dydaktyka–Praktyka, Warszawa 2021, s. 483–520.
  • Cupa M., Badania ankietowe w mierzeniu jakości i planowaniu pracy biblioteki naukowej, [w:] Znaczenie i badania jakości w bibliotekach. V Konferencja Biblioteki Politechniki Łódzkiej, Łódź/Rogów, 13–15 czerwca 2012 r. materiały konferencyjne, Łódź 2012, s. 245–251.
  • Głowacka E., Badania społecznego i ekonomicznego oddziaływania bibliotek akademickich. Obszary, projekty, metody, [w:] Zarządzanie jakością w bibliotece, Warszawa 2017, s. 23–35.
  • Rozporządzenie ministra szkolnictwa wyższego z dnia 18 marca 1961, Dziennik Urzędowy Ministerstwa Szkolnictwa Wyższego 1961, nr 3, poz. 9.
  • Strzelczyk E., Jakość postrzegana jako satysfakcja użytkowników. Zagadnienia metodologiczne, [w:] Zarządzanie jakością w bibliotece, warszawa 2017, s. 141–158.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
31219038

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_17951_fb_2022_64_97-111
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.