PL
Lojalność najczęściej jest ujmowana w relacji dwustronnej, często bez dokonywania analizy motywacji, jaką kieruje się strona umowy, która nagle łamie zasadę lojalności. Niejednokrotnie podjęta przez nią decyzja jest wynikiem nakłonienia przez osobę trzecią. Tego typu zakłócenia umownych relacji wewnętrznych podlegają sankcjonowaniu na podstawie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Niniejsze opracowanie ma na celu omówienie przesłanek deliktu opisanego w art. 12 u.z.n.k. oraz konsekwencji, z jakimi powinien się liczyć podżegacz i nakłaniany pracownik w związku z dopuszczeniem się tego czynu nieuczciwej konkurencji.
EN
Loyalty is usually understood as a bilateral relationship. This is often done without analyzing motivations of the party of this relationship who suddenly decides to break the principle of loyalty. Oftentimes such decision is a result of influence of a third person. These distortions of internal contractual obligations are sanctioned under the Act on combating unfair competition. The present article will discuss the elements of delictual liability as described in Article 12 of the Act and consequences of this form of unfair competition both for the instigator and for the inclined employee.