Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2017 | 51 | 2 |

Article title

Wyzwania i możliwości marketingowe dystrybucji multikanałowej

Content

Title variants

Languages of publication

EN

Abstracts

EN
The aim of the article was to analyse the challenges and opportunities of marketing in the multi-channel distribution. On the basis of the literature, the author tried to present the issue of building the multi-channel brand and specifis of customer relationship management in multi-channel environment. In addition, attention was drawn to the phenomenon of the gradual disappearance of the differences between the channels of distribution and communication channels.
PL
Celem artykułu była analiza wyzwań i możliwości marketingowych w dystrybucji multikanałowej. Na podstawie analizy literatury została przedstawiona m.in. problematyka budowania marki multikanałowej. Omówiono także specyfię zarządzania relacjami z klientami w środowisku multikanałowym. Ponadto zwrócono uwagę na zjawisko stopniowego zanikania różnic między kanałami dystrybucji a kanałami komunikacji.

Year

Volume

51

Issue

2

Physical description

Dates

published
2017
online
2017-08-16

Contributors

References

  • Coelho F.J., Easingwood Ch., Multiple Channel Systems in Services: Pros, Cons and Issues, „The Service Industries Journal”, September 2004, Vol. 24, No. 5, http://dx.doi.org/10.1080/0264206042000276810
  • Dahmen P., Multi-Channel Strategies for Retail Financial Services: A Management-Framework for Designing and Implementing Multi-Channel Strategies, Springer Science & Business Media, Deutscher Universitäts-Verlag / GWV Fachvelage GmbH, Wiesbaden 2004; https://doi.org/10.1007/978-3-322-81828-7
  • Frazier G.L., Organizing and Managing Channels of Distribution, “Journal of the Academy of Marketing Science”, Spring 1999, Vol. 27, No. 2; https://doi.org/10.1177/0092070399272007
  • Horst P., Dubo R., Don’t Let Big Data Bury Your Brand, „Harvard Business Review”, November 2015, Vol. 93, Issue 11.
  • Kanary S., How remarketing can drive results, „Landscape Management”, 2015, October 1
  • Leeflang P.S.H., Verhoef P.C., Dahlström P., Freundt T., Challenges and solutions for marketing in a digital era, „European Management Journal”, February 2014, Vol. 32, Issue 1; https://doi.org/10.1016/j.emj.2013.12.001
  • Lembrych-Furtak R., Strategiczne aspekty zarządzania marką, „Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio H. Oeconomia”, 2015, vol. 49, nr 1; https://doi.org/10.17951/h.2015.49.1.63
  • Lipowski M., Kanał komunikacji a kanał dystrybucji – zanikanie różnic i ich konsekwencje, „Studia Ekonomiczne”, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach nr 254, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katowice 2016
  • Lipowski M., Multikanałowość dystrybucji usług w gospodarce sieciowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2016
  • Melville A., Amazon Go is About Payments, not Grocery, „Forbest”, 2017, January 20, https://www.forbes.com/sites/groupthink/2017/01/20/amazon-go-is-about-payments-not-grocery/#509e4af567e4
  • Multichannel Marketing Strategy. AMA Workshop, American Marketing Association, March 2013, https://www.slideshare.net/NancyWulz/multi-channel-marketing-strategy-i
  • Neslin S.A., Shankar V., Key Issues in Multichannel Customer Management: Current Knowledge and Future Directions, „Journal of Interactive Marketing”, 2009, Vol. 23, Issue 1; https://doi.org/10.1016/j.intmar.2008.10.005
  • Rowles D., Digital Branding: A Complete Step-By-Step Guide to Strategy, Tactics, and Measurement, Kogan Page, London 2014
  • Verhoef P.C., Beckers, S.F.M., van Doorn, J., Understand the perils of cocreation, „Harvard Business Review”, September 2013, Vol. 91, Issue 9
  • Verhoef P.C., Kannanb P.K., Inman J.J., From Multi-Channel Retailing to Omni-Channel Retailing. Introduction to the Special Issue on Multi-Channel Retailing, „Journal of Retailing” 2015, Vol. 91, No. 2; https://doi.org/10.1016/j.jretai.2015.02.005
  • Wiktor J.W., Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013
  • Wirtualny sklep to wydatek rzędu kilkudziesięciu tysięcy euro, dlahandlu.pl, 13 grudnia 2012, http://www.dlahandlu.pl/e-commerce/wiadomosci/wirtualny-sklep-to-wydatek-rzedu-kilkudziesieciu-tysiecy-euro,25924.html

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_17951_h_2017_51_2_151
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.