PL
W związku z nastałą izolacją spowodowaną pandemią koronawirusa media społecznościowe stały się kluczowym elementem w promowaniu aktywności społecznej i zaangażowania obywatelskiego. Celem artykułu jest przedstawienie przeglądu i analizy profili w mediach społecznościowych osób publicznych, które angażowały się w walkę z wirusem w czasie trwania pandemii w Polsce. Wybór został dokonany na podstawie popularności polskich profili sportowców w mediach społecznościowych. Prezentacja zawiera analizę wyników badań ilościowych oraz jakościowych profili na Facebooku: Roberta Lewandowskiego, Ewy Chodakowskiej oraz Agnieszki Radwańskiej. W artykule autorka podejmuje próbę odpowiedzi na pytanie: Czy odbiorcy, którzy obserwują dany fanpage odbierają aktywności społeczne swojego idola pozytywnie? Czy posty dotyczące pandemii będą bardziej komentowane, lajkowane przez odbiorców niż posty z życia codziennego, a jeśli tak, to dlaczego? Jakie akcje społeczne są publikowane najczęściej?
EN
Due to the subsequent isolation caused by the coronavirus pandemic, social media has become a key element in promoting social activity and civic engagement. The purpose of the article is to present a review and analysis of profiles in social media of public figures who were involved in the fight against the virus during a pandemic in Poland. The choice of profiles was made on the basis of the popularity of fanpages in social media. The presentation contains fanpages in social media. The presentation contains an analysis of the results of quantitative and qualitative research on Facebook: Robert Lewandowski, Ewa Chodakowska and Agnieszka Radwańska. In the article, the author attempts to answer the question: Do recipients who observe a given fanpage receive social activity of their idol positively? Will pandemic posts be more commented on, liked by recipients than posts from everyday life, if so why? What social campaigns are published most often?