Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2020 | 8 | 2 |

Article title

How do Public Figures Get Involved in the Fight Against a Pandemic? Analysis of Selected Profiles in Social Media

Authors

Content

Title variants

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
W związku z nastałą izolacją spowodowaną pandemią koronawirusa media społecznościowe stały się kluczowym elementem w promowaniu aktywności społecznej i zaangażowania obywatelskiego. Celem artykułu jest przedstawienie przeglądu i analizy profili w mediach społecznościowych osób publicznych, które angażowały się w walkę z wirusem w czasie trwania pandemii w Polsce. Wybór został dokonany na podstawie popularności polskich profili sportowców w mediach społecznościowych. Prezentacja zawiera analizę wyników badań ilościowych oraz jakościowych profili na Facebooku: Roberta Lewandowskiego, Ewy Chodakowskiej oraz Agnieszki Radwańskiej. W artykule autorka podejmuje próbę odpowiedzi na pytanie: Czy odbiorcy, którzy obserwują dany fanpage odbierają aktywności społeczne swojego idola pozytywnie? Czy posty dotyczące pandemii będą bardziej komentowane, lajkowane przez odbiorców niż posty z życia codziennego, a jeśli tak, to dlaczego? Jakie akcje społeczne są publikowane najczęściej? 
EN
Due to the subsequent isolation caused by the coronavirus pandemic, social media has become a key element in promoting social activity and civic engagement. The purpose of the article is to present a review and analysis of profiles in social media of public figures who were involved in the fight against the virus during a pandemic in Poland. The choice of profiles was made on the basis of the popularity of fanpages in social media. The presentation contains fanpages in social media. The presentation contains an analysis of the results of quantitative and qualitative research on Facebook: Robert Lewandowski, Ewa Chodakowska and Agnieszka Radwańska. In the article, the author attempts to answer the question: Do recipients who observe a given fanpage receive social activity of their idol positively? Will pandemic posts be more commented on, liked by recipients than posts from everyday life, if so why? What social campaigns are published most often? 

Year

Volume

8

Issue

2

Physical description

Dates

published
2020
online
2021-05-18

Contributors

References

  • Baker, P. (2006). Moral panic and alternative identity construction in Usenet. Journal of Computer-Mediated Communication, 7(1), https://doi.org/10.1111/j.1083-6101. 2001.tb00136.x
  • Biografia Agnieszki Radwańskiej. (2020, marzec). [Wpis na stronie internetowej Polskiego Komitetu Olimpijskiego]. Pobrane z: https://olimpijski.pl/olimpijczycy/agnieszka-radwanska/
  • Biografia Ewy Chodakowskiej. (2020, marzec). [Wpis na stronie internetowej BeActiveTV]. Pobrane z: https://beactivetv.pl/osoba/ewa-chodakowska
  • Całek, A., Lachowska, K., Magdziarz-Lisowska, M., Pielużek, M., Wietoszko, R. (2019). Hejt. Nienawiść w mediach. Diagnoza i badanie. Libron, Wyd. AT.
  • Cebulak, J., Słoń, W. (2018). Sportowy content marketing – efektywność kreowania wizerunku na Instagramie. W: J. Batorski, I. Perechuda, Menedżer wobec przedsięwzięć sportowych (s. 23–37). Instytut Przedsiębiorczości Uniwersytetu Jagiellońskiego.
  • Eberl, J.-M., Tolochko, P., Jost, P., Heidenreich, T., & Boomgaarden, H. G. (2020). What’s in a post? How sentiment and issue salience affect users’ emotional reactions on Facebook. Journal of Information Technology & Politics, 17(1), 48-65. https://doi.org/10.1080/19331681.2019.1710318
  • Jędrychowska, B. (2017). Wychowawca, nauczyciel, mistrz. O potrzebie mądrości, autorytetu i cnoty. Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego.
  • Lasswell, H., Abraham, K. (1950). Power and Society: A Framework for Political Inquiry. W: M. Cichmińska, A. Krawczyk-Łaskarzewska, A. Naruszewicz-Duchlińska, Postać w kulturze wizualnej. Tom 4: Media, słowa, wizerunki, (s. 147–156). Katedra Filologii Angielskiej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.
  • Lazarus, R. S., Smith, C. A. (1988). Knowledge and Appraisal in the Cognition—Emotion Relationship. Cognition & Emotion, 2(4), 281–300. https://doi.org/10.1080/02699938808412701
  • Matusiak, I., Naruszewicz-Duchlińska, A. (2009). (Anty)Marketingowa rola negatywnych komentarzy w internetowym serwisie aukcyjnym Allegro. Mińsk: Паланістыка. – Полонистика–Polonistyka, 71–82.
  • Myśliwiec, M. (2019). Portale społecznościowe. Czy są miejscem występowania zjawisk społecznych? W: I. Koutny, I. Stria. (red.). (2020). Język, komunikacja, informacja, (14), 118–138. Pobrane z: https://pressto.amu.edu.pl/index.php/jki/article/view/22645/21490
  • Michalczyk, S. (2009). Uwagi o analizie zawartości mediów. Rocznik Prasoznawczy, (3), 95–109.
  • Miotk, A. (2016). Nowy PR: jak Internet zmienił public relations. Słowa i Myśli.
  • Oficjalny profil Agnieszki Radwańskiej. (2020, 14 kwietnia). Pobrane z: https://www.facebook.com/AgnieszkaRadwanska1/
  • Oficjalny profil Ewy Chodakowskiej. (2020, 20 marca). Pobrane z: https://www.facebook.com/chodakowskaewa/
  • Oficjalny profil Roberta Lewandowskiego. (2020, 21 marca). Pobrane z: https://www.facebook.com/rl9official/
  • Oficjalna strona UNICEF Polska. (2020, 21 marca). Pobrane z: https://www.unicef.pl/O-nas/Nasz-zespol/Ambasadorowie-Dobrej-Woli-UNICEF/Robert-Lewandowski
  • Różańska, D. (2016, 10 czerwca). Liczne marki, które promuje Robert Lewandowski, nie zyskają już na prestiżu. Press. Pobrane z: https://www.press.pl/tresc/44319,liczne-marki_ktore-promuje-robert-lewandowski_-nie-zyskaja-juz-na-prestizu
  • Raport coronavirus disease (COVID-19) pandemic. (2020, marzec). [Wpis na stronie internetowej World Health Organization]. Pobrane z: https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019
  • Raport mapa zakażeń koronawirusem (SARS-CoV-2). (2020, marzec). [Wpis na stronie internetowej Ministerstwa Zdrowia w Polsce]. Pobrane z: https://www.gov.pl/web/koronawirus/ wykaz-zarazen-koronawirusem-sars-cov-2
  • Raport profili sportowców w mediach społecznościowych. (2020, marzec). [Wpis na stronie internetowej SoTrendera]. Pobrane z: https://www.sotrender.com/trends/facebook/poland/202004
  • Raport Statista. (2020, marzec). [Wpis na stronie internetowej Statista]. Pobrane z: https://www.statista.com/statistics-/272014/global-social-networks-ranked-by-number-of-users/
  • Simon, Y. R. (1993). Filozofia rządu demokratycznego. W: A. Tasak, Autorytet władzy – władza autorytetu. Autorytety w polskiej przestrzeni publicznej, (15), 193–204. Kraków: Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie.
  • Szlachta, B. (2004). Autorytet. W: Słownik społeczny (s. 27). Wyd. Wam.
  • Sztumski, W. (2009). Frymarczenie autorytetami. W: B. Jędrychowska, Wychowawca, nauczyciel, mistrz. O potrzebie mądrości, autorytetu i cnoty (s. 27). Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego.
  • Ziegele, M., Weber, M., Quiring, O., & Breiner, T. (2018). The dynamics of online news discussions: effects of news articles and reader comments on users’ involvement, willingness to participate, and the civility of their contributions. Information, Communication & Society, 21(10), 1419-1435. https://doi.org/10.1080/ 1369118x.2017.1324505

Document Type

Publication order reference

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_17951_ks_2020_8_2_141-159
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.