PL EN


2014 | 11 |
Article title

Recenzja: Eugeniusz Sakowicz, Muzułmańśka edukacja i wychowanie. Pedagogiczna wizja M. Fethullaha Güllena, Białystok 2014

Content
Title variants
Languages of publication
PL
Abstracts
Keywords
PL
Year
Issue
11
Physical description
Dates
published
2014
online
2015-04-20
Contributors
References
  • Literatura: Gülen M. F., Muhammad Wysłannik Boga. Nowe spojrzenie, tłum. J. Surdel, Libra s.c., Fundacja Melvana, Białystok 2007.
  • Lewicka M., Między teorią a praktyką – Gülenowski model dialogu międzywyznaniowego, [w:] Dialog chrześcijańsko-muzułmański. Klucz do wspólnej przyszłości, red. M. Lewicka, Cz. Łapicz, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2012.
  • Perrier G., Turkish authorities launch raids to censor book before publication, http://www.theguardian.com/world/2011/apr/05/turkey-censor ship-ahmet-sik-perrier.
  • Popp M., Altruistic Society or Sect? The Shadowy World of the Islamic Gülen Movement, http://spiegel.de/international/germany/guelen-movement- accused-of-being-a-sect-a-848763.html [dostęp: 08.08.2012].
  • Profile: Fethullah Gulen's Hizmet movement, http://www.bbc.com/news/ world-13503361 [dostęp: 18.12.2013].
  • Resneck J., Imam Fethullah Gulen Accused Of Attempting 'Coup' Against Turkish Prime Minister Erdogan, http://www.huffington-post.com/20- 14/01/17/fethullah-gulen-corruptio_n_4619428.html [dostęp: 25.01.2014].
  • Sakowicz E., Muzułmańska edukacja i wychowanie. Pedagogiczna wizja M. Fetullaha Gülena, Dunaj. Instytut Dialogu, Libra s.c. Wydawnictwo i Drukarnia, Białystok 2014.
  • Sakowicz E., Dialog „kluczem do zamku”… M. Fetullaha Gülena „wizja” pedagogiki dialogu, [w:] Dialog chrześcijańsko-muzułmański. Klucz do wspólnej przyszłości, red. M. Lewicka, Cz. Łapicz, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2012.
  • Turkey to seek cleric Fethullah Gulen's extradition, http://www.bbc.com/ news/world-europe-27203125 [dostęp: 29.04.2014].
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.ojs-doi-10_17951_kw_2014_11_149
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.