Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2023 | 42 | 3 | 203-216

Article title

Od relacji mistrz-doktorant do współpracy naukowej

Content

Title variants

Languages of publication

Abstracts

EN
The content of the article is an autobiographical recollection of several decades of cooperation with an outstanding scientist – Professor Mieczysław Łobocki. The purpose of the mosaic narrative is to enrich the knowledge about the academic fate of the student and the master, which evolved towards mutual cooperation. The text also contains copies of correspondence that has not been the subject of publication and analysis so far.
PL
Treścią artykułu jest autobiograficzne wspomnienie kilkudziesięcioletniej współpracy z wybitnym uczonym – profesorem Mieczysławem Łobockim. Celem mozaikowej narracji jest wzbogacenie wiedzy o akademickich losach ucznia i mistrza, które ewoluowały ku wzajemnej współpracy. Tekst zawiera też kopie korespondencji, która nie była dotychczas przedmiotem publikacji i analizy. 

Year

Volume

42

Issue

3

Pages

203-216

Physical description

Dates

published
2023

Contributors

  • Uniwersytet Łódzki

References

  • Adamski F. (1971). Determinanty aktywności społecznej. Porównawcze Studium socjologiczne zbiorowości instruktorów ZHP, Warszawa.
  • Burska J., Jaskot K., Zürn M. (1972). Metodyka pracy z zespołem harcerskim. Warszawa.
  • Fietkiewicz O. (red.) (1988). Leksykon Harcerstwa. Warszawa.
  • Kozielecki J. (1980). Koncepcje psychologiczne człowieka, wydanie poprawione i rozszerzone, Warszawa.
  • Łobocki M. (1974). Wychowawcze problemy pracy i życia harcerzy, Lublin.
  • Łobocki M. (1985). Wychowanie w klasie szkolnej, Warszawa.
  • Łobocki M. (1993). Pedagogika wobec wartości, W: Kontestacje pedagogiczne, red. B. Śliwerski, Kraków, s. 125-135.
  • Łobocki M. (1994). Wstęp, W: Psychologia humanistyczna a wychowanie, red. M. Łobocki. Lublin.
  • Łobocki M. (2004a). Wybrane problemy wychowania (nadal aktualne), Lublin.
  • Łobocki M. (2004b). Teoria wychowania w zarysie, Kraków.
  • Muszyński H. (red.) (1984). Podstawy wychowania w ZHP, Bydgoszcz.
  • Rosin M. (1982). Poradnictwo wychowawcze w działalności Harcerskiej Poradni Programowo-Metodycznej „Impuls-Motywy”, Acta Universitas Wratislaviensis, No 662, s. 289-296.
  • Śliwerski B. (1979). Umiejętność poznawania. Wywiad z doc. Dr. hab. Mieczysławem Łobockim, „Motywy” nr 38, s. 4.
  • Śliwerski B. (1983). Spotkania w instruktorskim kręgu, Warszawa.
  • Śliwerski B. (1998). Współczesne teorie i nurty wychowania, Kraków.
  • Śliwerski B. (2009). Współczesna myśl pedagogiczna. Znaczenia. Klasyfikacje. Badania, Kraków.
  • Śliwerski B. (2010). Teoretyczne i empiryczne podstawy samowychowania, Kraków.
  • Śliwerski B. (2013). Diagnoza uspołecznienia publicznego szkolnictwa III RP w gorsecie centralizmu, Kraków.
  • Śliwerski B. (2016). Harcerstwo źródłem pedagogicznej pasji, Kraków.
  • Śliwerski B. (2017). Meblowanie szkolnej demokracji, Warszawa.
  • Śliwerski B. (2018). Pedagogia harcerskiego wychowania, Kraków.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
31856801

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_17951_lrp_2023_42_3_203-216
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.