Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2022 | 14 | 2 | 45-60

Article title

Przekonania i oczekiwania studentów SGGW związane ze szkoleniami e-learning

Authors

Content

Title variants

EN
Convinctions and Expectations of SGGW Students about E-learning Training

Languages of publication

Abstracts

EN
Together with the technological development, that is, easier access to fast computers, the Internet with high capacity and people’s knowledge, how one can benefit from the usage of the computer as well as their rising IT skills, e-learning constantly finds its new applications in the modern world. It should be underlined that e-learning is not only the usage of technologies, the Internet and computer in teaching but also it is strictly connected to the lifelong learning and constant development of adults’ skills.
PL
Wraz z rozwojem technologii, czyli łatwiejszą dostępnością szybkich komputerów, Internetu o dużej przepustowości i świadomością ludzi, jak można wykorzystać komputer oraz z ich coraz większymi kompetencjami informatycznymi, e-learning znajduje wciąż nowe zastosowania we współczesnym świecie. Należy podkreślić, że e-learning to nie tylko wykorzystanie technologii, Internetu i komputera w nauczaniu, jest on także ściśle związany z kształceniem ustawicznym oraz ciągłym podnoszeniem kwalifikacji osób dorosłych.

Year

Volume

14

Issue

2

Pages

45-60

Physical description

Dates

published
2022

Contributors

  • Warsaw University of Life Sciences - SGGW, Poland

References

  • Allen, Y., Spencer, S. (1983). The Broadcasting Chronology 1809-1980. North Ryde: Australian Film and Television School.
  • Clarke, A. (2007). E-learning – nauka na odległość. Warszawa: Wydawnictwa Komunikacji i Łączności.
  • Cox, D. D., Morison, W. J. (2000). The University of Louisville. Lexington: The University Press of Kentucky.
  • Dąbrowski, M. (2008). E-learning 2.0 – Przegląd technologii i praktycznych wdrożeń. Zastosowanie technologii i usług Web 2.0 w edukacji. Edukacja i Dialog, 5, 37-45.
  • Grzenia, J. (2006). Komunikacja językowa w Internecie, Warszawa: PWN.
  • Griffin, E. (2003). Podstawy komunikacji społecznej. Tłum. Olga Kubińska, Wojciech Kubiński, Magdalena Kacmajor, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  • Hyla, M. (2007). Przewodnik po e-learningu. Warszawa: Wolters Kluwer.
  • Jakubiak-Zapalska, E. (2002). Nowa dydaktyka w sieci. W: L. H. Haber (red.), Polskie doświadczenia w kształtowaniu społeczeństwa informacyjnego: dylematy cywilizacyjno-kulturowe 395-402. Kraków: Wydawnictwo Akademii Górniczo-Hutniczej.
  • Janoś. T. (red.) (2004). Vademecum teleinformatyka. T. III: Komunikacja mobilna, bezpieczeństwo, technologie i protokoły sieciowe. Warszawa: Wydawnictwo IDG.
  • Juszczyk S. (2003). Edukacja na odległość. Kilka refleksji konstruktywistycznych i kognitywistycznych. Chowanna 1, 150-168.
  • Kaikumba, N., Cryer, P. (1987). Evaluating at a distance using cassette tape. Open Learning. The Journal of Open, Distance and e-Learning, 1, 59-61.
  • Knowles, M. S. Holton, E. F. Swanson, R. A. (2009). Edukacja dorosłych. Tłum. Miłosz Habura, Rozalia Ligus, Adrianna Nizińska. Warszawa: PWN.
  • Knowles, M. S. (1980). The Growth and Development of Adult Education. W: J. M. Peters (red.) Building an Effective adult Education Enterprise (s. 30-34). San Francisco: Jossey Bass.
  • Knox, A. B. (1985). Adult Learning and Proficiency. W: D. A. Kleiber, M. L. Maeh, (red.), Motivation and Adulthood (s. 14-18). London Greenwich, Conn: JAI Press.
  • Kupisiewicz, Cz. (1978). System Mannheimski. W: W. Okoń (red.), Szkoły eksperymentalne 1900-1975 (s. 174-185). Warszawa: WSiP.
  • Malewski, M. (2001). Modele pracy edukacyjnej z ludźmi dorosłymi. W: E. Przybylska (red.), Andragogiczne wątki, poszukiwania, fascynacje (s. 271-289). Toruń: Wydawnictwo Naukowe UMK.
  • Oleszak, W. (2011). Modele pracy edukacyjnej z ludźmi dorosłymi. General and Professional Education, 1, 35-36.
  • Penkowska, G. (2009). Komputery w edukacji. Od przedmiotu do metody kształcenia, Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
  • Przybyła, W. Ratalewska, M. (2012). Poradnik dla projektujących kursy e-learningowe, Warszawa: Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej.
  • Rosenberg, M. J. (2001). E-learning: Strategies for delivering knowledge in the digital age. Montreal: McGraw-Hill.
  • Shimura, K. (2006). Computer-based learning and web-based training: A review for higher education. Bulletin of Faculty of Social Work, 6, 59-64. http://hrr.ul.hirosaki-u.ac.jp/dspace/bitstream/10634/5847/1/HiroGakuShakaiFukushi_6_59.pdf (dostęp: 05.05.2022).
  • Siemieniecki, B. (red.), (2007). Pedagogika medialna. T. 2. Warszawa: PWN.
  • Tyson, L. (1936). Ten Years of Educational Broadcasting. School and Society, 44, 225-231.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
21151120

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_18290_rped22142_5
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.