PL EN


2018 | 31 | 61-76
Article title

Jak podstawa programowa kształcenia ogólnego w polskiej szkole podstawowej ujmuje umiejętność oceniania jako kompetencję ucznia?

Content
Title variants
EN
How is the ability to evaluate as student's competence comprehended in the core curriculum for basic education in Poland?
Languages of publication
PL
Abstracts
EN
In this article, I analyze a legally established core curriculum for basic education in Poland. This analysis aims to draw attention to the risk that in Polish primary school the student’s ability to make such evaluations that can be intersubjectively valid is limited to verification in relation to the principles or values imposed on her. As I suggest, this limitation is an obstacle to possible development of student’s ability to evaluate.
PL
W artykule tym analizuję obowiązującą w Polsce podstawę programową kształcenia ogólnego w szkole podstawowej. Analiza ta ma na celu zwrócenie uwagi na ryzyko, że w polskiej szkole podstawowej umiejętność dokonywania przez ucznia takich ocen, które mogą być intersubiektywnie prawomocne, ograniczana jest do weryfikacji względem narzuconych mu zasad lub wartości. Ograniczenie to, jak sugeruję, stanowi przeszkodę dla możliwego rozwoju umiejętności oceniania u ucznia.
Year
Issue
31
Pages
61-76
Physical description
Dates
published
2018-06-30
Contributors
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.ojs-doi-10_18778_0208-6107_31_04
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.