Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2017 | 1 | 24 | 111-131

Article title

Szkolenia biblioteczne online w Bibliotece Uniwersytetu Łódzkiego. Wyniki ankiety ewaluacyjnej

Content

Title variants

Szkolenia biblioteczne online w Bibliotece Uniwersytetu Łódzkiego. Wyniki ankiety ewaluacyjnej

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
W artykule przedstawiono podstawowe zagadnienia metodyczne e-learningu i ich wykorzystanie w przygotowaniu szkolenia bibliotecznego online dla studentów Uniwersytetu Łódzkiego. Na podstawie wyników ankiety ewaluacyjnej e-szkolenia scharakteryzowano podejście studentów do kursu oraz ich ocenę umiejętności własnych w zakresie korzystania z usług bibliotecznych. We wnioskach zawarte zostały postulaty dotyczące dalszego przystosowywania szkolenia do potrzeb młodzieży akademickiej.
EN
The article describes the basic methodological issues of the elearning and their function in the preparation of the online library training for University of Łódź students. Supported with the results of the training evaluation survey, the students’ attitude to the course and their own skills assessment of the library service knowledge was characterized. In conclusion, the demands for adjustments of the training to the needs of the academic youths have been made.

Year

Volume

1

Issue

24

Pages

111-131

Physical description

Dates

published
2017-06-30

Contributors

  • Biblioteka Uniwersytetu Łódzkiego, Oddział Informacji Naukowej i Prac Naukowo-Dydaktycznych

References

  • Barczak, Andrzej [i in.] (2009). Zdalna edukacja. Potrzeby, problemy, szanse i zagrożenia . Warszawa: Instytut Audytu i Ewaluacji.
  • Biblioteka Uniwersytetu Łódzkiego (b.d.). Pobrane 1 sierpnia 2016, z: http://www.lib.uni.lodz.pl/?idx=ogolne.
  • Broszkiewicz, Wojciech (2014). Młodzi o młodości – definiowanie młodości i cech osobowościowych młodzieży w kontekście współczesnych wyzwań. Rocznik Lubuski, 40, część 2A. Pobrane 31 marca 2016, z: http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-2ca44657-973e-4115-9f86-03ae13407070.
  • Jerzyk-Wojtecka, Justyna (2015). Biblioteka XXI wieku – zakłócenia w komunikacji pomiędzy bibliotekarzem a użytkownikiem: jak się porozumieć? W: Książka i biblioteka w procesie komunikacji społecznej, (s. 383–400). Wrocław: Atut.
  • Juszczyk, Stanisław (2002). Edukacja na odległość. Kodyfikacja pojęć, reguł i procesów. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
  • Kramek, Zbigniew (red.) (2007). Teoretyczno-metodyczne podstawy rozwoju e-learningu w edukacji ustawicznej. Radom: Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy.
  • Kubiak, Mirosław J. (2000). Wirtualna edukacja. Warszawa: „Mikom”.
  • Kurkowska, Ewa J. (2012). Platformy e-learningowe w działalności dydaktycznej bibliotek publicznych uczelni akademickich. E-Mentor, 4. Pobrane 29 czerwca 2016, z: http://www.e-mentor.edu.pl/mobi/artykul/index/numer/46/id/954.
  • Kuźmicz, Krzysztof (2015). E-learning. Kultura studiowania w przestrzeni sieci . Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  • Plebańska, Marlena & Kula, Izabela (2011). E-learning: treści, narzędzia, praktyka. Warszawa: ALMAMER Szkoła Wyższa.
  • Siemieniecki, Bronisław (red.) (2005). Kształcenie na odległość w świetle badań i analiz. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
  • Wagner, Jarosław (2011). Kształcenie na odległość wspomagane komputerowo jako element procesu edukacji pedagogów. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_18778_0860-7435_24_08
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.