Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2019 | 2 | 29 | 119-138

Article title

Kreatywność językowa polityków polskich, niemieckich i amerykańskich na Twitterze w okresie kampanii wyborczych w 2018 roku – wybrane zagadnienia

Content

Title variants

Kreatywność językowa polityków polskich, niemieckich i amerykańskich na Twitterze w okresie kampanii wyborczych w 2018 roku – wybrane zagadnienia

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Artykuł poświęcony jest zbadaniu wszelkich przejawów kreatywności językowej występującej w dyskursie politycznym na Twitterze oraz wskazaniu funkcji stosowanych zabiegów. Przedmiotem analizy są posty polityków polskich, niemieckich i amerykańskich publikowane na Twitterze w okresie kampanii wyborczych. Celem przedstawionego w artykule zestawienia jest wykazanie różnic, jakie występują między kreatywną rolą tweetów osób czynnie angażujących się w politykę w Polsce, Niemczech i USA.
EN
This article focuses studying of examples of linguistic creativity in political discourse on Twitter, as well as showing the purpose of using linguistic tricks. Subject of analysis covers Twitter posts of two German, two American and two Polish politicians during election. Purpose of this collation is to show differences between creative role of tweets of people that are actively participating in political life in Poland, Germany and USA.

Year

Volume

2

Issue

29

Pages

119-138

Physical description

Dates

published
2019-12-16

Contributors

  • Uniwersytet Łódzki, Zakład Współczesnego Języka Polskiego
  • Uniwersytet Łódzki, Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej
  • Uniwersytet Łódzki, Zakład Językoznawstwa Niemieckiego

References

  • Allcott, Hunt & Gentzkow, Matthew (2017). Social Media and Fake News in the 2016 Election. Journal of Economic Perspectives, 31(2), 211–236.
  • Burska, Katarzyna & Cieśla, Bartłomiej (red.) (2014a). Kreatywność językowa w komunikowaniu (się). Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
  • Burska, Katarzyna & Cieśla, Bartłomiej (red.) (2014b). Kreatywność językowa w przestrzeni medialnej. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
  • Cameron, Julia (2013). Droga artysty. Jak wyzwolić w sobie twórcę. Warszawa: Wydawnictwo Szafa.
  • Cieśla, Bartłomiej & Pietrzak, Magdalena (red.) (2017). Kreatywność językowa w literaturze i mediach. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
  • Dubisz, Stanisław (red.) (2018). Wielki słownik języka polskiego PWN, t. II. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Gaweł, Marta (2014). Kreatywność językowa w tutorialach internetowych. W: K. Burska, B. Cieśla (red.), Kreatywność językowa w komunikowaniu (się) (s. 43–55). Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
  • Grzegorczykowa, Renata (1995). Jak rozumieć kreatywny charakter języka?. W: A. M. Lewicki, R. Tokarski (red.), Kreowanie świata w tekstach, (s. 13–24). Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
  • Grzenia, Jan (2012). Komunikacja językowa w Internecie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Isaacson, Walter (2019). Leonardo da Vinci. Kraków: Wydawnictwo Insignis.
  • Kudra, Barbara (2001). Kreatywność leksykalna w dyskursie politycznym polskiej prasy lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
  • Mistewicz, Eryk (2015). Twitter – sukces komunikacji w 140 znakach. Tajemnice narracji dla firm, instytucji i liderów opinii. Gliwice: Wydawnictwo Helion.
  • Nowak, Paweł & Tokarski, Ryszard (2007). Medialna wizja świata a kreatywność językowa. W: P. Nowak, R. Tokarski (red.), Kreowanie światów w języku mediów (s. 9–35). Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
  • Pisarkowa, Krystyna (1978). Pojęcie kreatywności językowej w nowej lingwistyce. Biuletyn PTJ, 36, 13–33.
  • Piwowarska, Anna (2015). Autentyczność przyciąga. Jak budować swoją markę na prawdziwym i porywającym przekazie? Gliwice: Wydawnictwo Helion.
  • Rycharski, Tomasz (2014). Jak mówić i pisać o nowych mediach? Kłopoty tłumaczy, ludzi korekty i redakcji. Pobrane 4 stycznia 2019, z: https://wszystkoconajwazniejsze.pl/tomasz-rycharski-jak-mowic-i-pisac-o-nowych-mediach-jak-nazywac-nowe-media-klopoty-tlumaczy-ludzi-korekty-i-redakcji/

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_18778_0860-7435_29_08
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.