Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2021 | 2 | 33 | 65-74

Article title

Działania Książnicy Pedagogicznej im. A. Parczewskiego w Kaliszu w czasach pandemii roku 2020/2021

Authors

Content

Title variants

EN
The activities of A. Parczewski’s Educational Library in Kalisz during the time of COVID-19 pandemic in the school year 2020/2021

Languages of publication

Abstracts

EN
The aim of the article is to present the variety of activities organized by A. Parczewski’s Educational Library in Kalisz during the time of COVID-19 from March 2020 to September 2021. The text contains examples of traditional and electronic services of the library within wide educational and cultural range aimed at different groups of users. The author described many actions including exhibitions, competitions and projects realized by the library in cooperation with some school libraries, Adam Mickiewicz University (UAM) / Faculty of Pedagogy and Fine Arts in Kalisz (WPA) and University of the Third Age. The author emphasized the great role of popularising the library’s actions which permeate from real world into virtual world through social media and the library’s website.
PL
Celem artykułu jest prezentacja różnorodnych działań organizowanych przez Książnicę Pedagogiczną im. A. Parczewskiego w Kaliszu podczas pandemii od marca 2020 do września 2021 roku. Tekst zawiera przykłady tradycyjnych i elektronicznych usług bibliotecznych w ramach szerokiej oferty edukacyjno-kulturalnej, skierowanej do różnych grup użytkowników. Autorka opisała między innymi wystawy, konkursy i projekty realizowane przez Książnicę, także we współpracy z bibliotekami szkolnymi, wydziałem UAM/WPA w Kaliszu i Uniwersytetem Trzeciego Wieku. Podkreśliła wielką rolę popularyzowania działań biblioteki, które przenikają ze świata rzeczywistego w wirtualny poprzez media społecznościowe i stronę internetową Książnicy.

Year

Volume

2

Issue

33

Pages

65-74

Physical description

Dates

published
2021

Contributors

author
  • Książnica Pedagogiczna im. A. Parczewskiego w Kaliszu

References

  • Aktywna Biblioteka. Projekt współpracy Książnicy Pedagogicznej w Kaliszu z bibliotekami szkolnymi, którego zwieńczeniem jest uzyskanie tytułu honorowego Máxima cum láude (Z najwyższą pochwałą) [online]. Pobrane 20 września 2021 r., z: http://kp.kalisz.pl/pdf/22018/regulamin%20aktywna%20biblioteka.pdf
  • Celer, Bogumiła (2020a). Szkic do portretu Władysława Kościelniaka. Dedykacje i autografy ze księgozbioru artysty. Kalisz: Publiczna Biblioteka Pedagogiczna im. A. Parczewskiego.
  • Celer, Bugumiła (2020b). Konserwacja siedemnastowiecznej „Biblii Gdańskiej” ze zbiorów Książnicy. W: Blog „biblioteczne cymelia” [online]. Pobrane 20 września 2021 r., z: https://ksiaznica.wixsite.com/cymelia/post/konserwacja-siedemnastowiecznej-biblii-gda%C5%84skiej-ze-zbior%C3%B3w-ksi%C4%85%C5%BCnicy
  • Chopin dla średnio zaawansowanych (2020). W: Facebook [online]. Pobrane 20 września 2021 r., z: https://www.facebook.com/pages/category/Society---Culture-Website/Chopin-dla-%C5%9Brednio-zaawansowanych-105352684476816/
  • Jarych, Angelika (2020). Z pamiętnika Zosi: Trisomia 21. Bielsko Biała: Wydawnictwo Book Ojciec.
  • Lutz, Edwin Georg (2016). Co? Jak? Narysować?. Warszawa: Wydawnictwo Egmont Polska.
  • (Moja półka…, 2020) „Moja półka z wymarzonymi książkami” – weź udział w konkursie Książnicy Pedagogicznej! W: Calisia.pl [online]. Pobrane 20 września 2021 r., z: https://calisia.pl/moja-polka-z-wymarzonymi-ksiazkami-wez-udzial-w-konkursie-ksiaznicy-pedagogicznej,44620
  • Walczak, Beata (red.) (2020). Wirtualna Biblioteka. Scenariusze form pracy zdalnej. Biuletyn Pedagogicznych Bibliotek Województwa Wielkopolskiego, 1. Pobrane 20 września 2021 r., z: https://www.kp.kalisz.pl/pdf/Biuletyn%20PBP_Wirtualna_Biblioteka.pdf

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
2036337

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_18778_0860-7435_33_05
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.