PL EN


2018 | 48 | 2 | 263-274
Article title

Reklama w konwencji zwiastuna filmowego – perswazja czy manipulacja?

Content
Title variants
EN
Advertising Imitating a Movie Trailer – Persuasion or Manipulation?
Languages of publication
PL
Abstracts
EN
Popular brands, hoping to catch the attention of a bored spectator, are increasingly using advertainment, which is a combination of advertising, fun and entertainment. An example of this phenomenon is advertising imitating movie trailers. The author tries to answer the question of whether the recipient of such productions is aware that watches advertising?
PL
Znane marki, chcąc przykuć uwagę znudzonego reklamami widza, coraz częściej sięgają po advertainment, czyli połączenie reklamy z zabawą i rozrywką. Przykładem tego zjawiska są reklamy w konwencji zwiastunów filmowych. Celem artykułu jest odpowiedź na pytanie: Czy odbiorca takich przekazów jest świadomy, że ogląda reklamę?
Year
Volume
48
Issue
2
Pages
263-274
Physical description
Dates
published
2019-01-07
Contributors
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.ojs-doi-10_18778_1505-9057_48_18
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.