Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2021 | 62 | 3 | 7-19

Article title

Sport lokalny w mediach regionalnych

Authors

Content

Title variants

Languages of publication

Abstracts

EN
Regional media have numerous functions (e.g. informative, opinion-forming, integrating) towards the local community. It is owing to them that the inhabitants of a given area acquire knowledge about current events from all areas of life in the regional dimension. Sport is a special sphere – information about competitions at the regional level appears only in local media. The article analyses the contents of two Lodz-based media – namely printed press and television – in terms of the presence of information about local sports competitions.
PL
Media regionalne powinny spełniać liczne funkcje (m.in. informacyjną, opiniotwórczą, integrującą) wobec społeczności lokalnej. To dzięki nim mieszkańcy danego obszaru zdobywają wiedzę o aktualnych wydarzeniach w wymiarze regionu ze wszystkich dziedzin życia. Szczególną sferę stanowi sport – informacje o rozgrywkach na szczeblu regionalnym pojawiają się bowiem tylko w mediach lokalnych. W artykule dokonano analizy zawartości dwóch łódzkich mediów (prasa drukowana i telewizja) pod kątem obecności informacji o lokalnych rozgrywkach sportowych.

Year

Volume

62

Issue

3

Pages

7-19

Physical description

Dates

published
2021

Contributors

  • Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Polskiej i Logopedii, Zakład Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej, ul. Pomorska 171/173, 90-236 Łódź

References

  • Dziki Sylwester, Chorązki Włodzimierz, Media lokalne i regionalne, [w:] Dziennikarstwo i świat mediów, red. Zbigniew Bauer, Edward Chudziński, Universitas, Kraków 2000, s. 121–140.
  • Keon Yoo Sang, The Impact of Global Sport on Local Media: A Case Study of Korean Newspaper Coverage of Women’s Golf, „International Journal of Sport Communication” 2012, nr 5, s. 403–412. https://doi.org/10.1123/ijsc.5.3.403
  • Kowalczyk Ryszard, Miejsce i rola mediów lokalnych we współczesnym społeczeństwie informacyjnym (refleksje medioznawcze), „Środkowoeuropejskie Studia Polityczne” 2011, nr 1, s. 65–80. https://doi.org/10.14746/ssp.2011.1.04
  • Michalczyk Stanisław, Media lokalne w systemie komunikowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2000.
  • Mihailescu Liliana, Nita Gabriel, Local Media Promotion of the B.A.C., Element of the Sport Marketing Strategy, „The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences” 2018, https://doi.org/10.15405/epsbs.2019.08.03.205
  • Mikosz Joanna, „Dziennik Łódzki – tradycja i współczesność”, Agencja Wydawnicza „Sztuka i rynek”, Kalisz 2006.
  • Szynol Adam, Funkcje mediów lokalnych w teorii i praktyce, „Dziennikarstwo i Media” 2012, t. 3, s. 105–120.
  • Walicki Jacek, „Dziennik Łódzki” – nasze 115-lecie, Oddział Prasa Łódzka Sp. z o.o., Łódź 1999.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
2034605

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_18778_1505-9057_62_01
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.