PL
W niniejszym artykule seniorzy zostają przedstawieni jako nowy i odrębny segment klientów na rynku bankowości detalicznej, którym mogą się stać w niedalekiej przyszłości. To ogólne założenie prowadzi do zdefiniowania głównego celu artykułu, którym jest przeanalizowanie i identyfikacja głównych problemów związanych z ochroną seniorów na rynku bankowości detalicznej. Rozważania umiejscowione są w temacie zrównoważonych finansów. Dochodzi się do konkluzji, że o ochronie seniorów można mówić w przypadku zwiększonej przejrzystości rynku, czytelnych umów bankowych oraz popularyzacji edukacji finansowej wśród seniorów.
EN
In the article the Author tends to present elderly as a new and separate customer segment on the retail banking in the nearest feature. This general assumption leads to define the main goal of the article as an analyse and identification main problems concerned with seniors protection on the retail banking market. The considerations are connected with the sustainable finances. Concluding, elderly protection will be possible when the market reach greater transparency, the banking agreement will be more readable and the financial education will be more popularize among the elderly segment.