Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2023 | 16 | 1 | 303-308

Article title

Recenzja: Alane Jordan Starko, Creativity in the Classroom. School of Curious Delight, seventh edition, Routledge, New York – London 2022, ss. 442.

Content

Title variants

EN
Review: Alane Jordan Starko, Creativity in the Classroom. School of Curious Delight, seventh edition, Routledge, New York – London 2022, pp. 442.

Languages of publication

Abstracts

EN
The text is a short review of the seventh edition of Alane Jordan Starko’s book Creativity in the Classroom. Schools of Curious Delight, recognized by the author of the review as the best American academic textbook on the pedagogy of creativity. The content of this very informative publication is briefly outlined and its basic advantages as well as additions and developments in relation to previous editions are indicated.
PL
Tekst jest krótką recenzją siódmego już wydania książki Alane Jordan Starko Creativity in the Classroom. Schools of Curious Delight, uznanego przez autora recenzji za najlepszy amerykański podręcznik akademicki do nauki pedagogiki twórczości. Została zarysowana krótko treść tej bardzo bogatej w informacje publikacji i wskazano jej podstawowe walory oraz uzupełnienia i rozwinięcia w stosunku do poprzednich wydań.

Year

Volume

16

Issue

1

Pages

303-308

Physical description

Dates

published
2023

Contributors

References

  • Starko A. J. (2022) Creativity in the Classroom. School of Curious Delight, seventh edition, New York – London, Routledge.
  • Szmidt K. J. (2003) Szkoła przeciw myśleniu pytajnemu uczniów: próba określenia problemu, sugestie rozwiązania, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 2, s. 21–44.
  • Szmidt K. J. (2006) Szkoła ciekawości i zachwytu – rzecz o koncepcji wychowania do twórczości Alane Jordan Starko w: Kreatywność – kluczem do sukcesu w edukacji, W. Dobrołowicz, K. J. Szmidt, I. Pufal-Struzik, U. Ostrowska, J. Gralewski (red.), Warszawa, Wszechnica Polska – Szkoła Wyższa Towarzystwa Wiedzy Powszechnej, s. 134–144.
  • Szmidt K. J. (2013) Pedagogika twórczości, wyd. 2 poszerzone, Sopot, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  • Szmidt K. J. (2018) Kto pyta, ten tworzy. Znaczenie myślenia pytajnego w edukacji dzieci i młodzieży w: Edukacja a myślenie. Inkluzja czy współmierność…, K. Przyszczypkowski, S. Futyma, G. Barabasz (red.), Poznań, Wydawnictwo Naukowe UAM, s. 199–211.
  • Szmidt K. J., Płóciennik E. (2020) Myślenie pytajne. Teoria i kształcenie, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
  • Starko A. J., Creativiteach. Creativity for 21st Century Classrooms, https://creativiteach.me/ (dostęp: 26.01.2023).

Document Type

Publication order reference

Identifiers

Biblioteka Nauki
30148742

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_18778_2450-4491_16_19
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.