Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


2017 | 1 | 21-30

Article title

Education of speech‑language therapists at University of Łódź – the history and present day

Content

Title variants

Kształcenie logopedów na Uniwersytecie Łódzkim – historia i współczesność

Languages of publication

EN

Abstracts

EN
Polish logopedics has been undergoing many dynamic changes, among others in the field of education of speech therapists. The article presents the history and present day of logopedic academic milieu in Łodź, in which the significant role has been played by the university.
PL
W ostatnim ćwierćwieczu obserwuje się dynamiczne zmiany w polskiej logopedii, obejmujące także kształcenie logopedów. Artykuł prezentuje historię i współczesność łódzkiej logopedii akademickiej, w której rozwoju znaczącą rolę odegrał Uniwersytet Łódzki.

Year

Issue

1

Pages

21-30

Physical description

Dates

published
2017-12-30

Contributors

author
  • Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Polskiej i Logopedii, Zakład Dialektologii Polskiej i Logopedii, ul. Pomorska 171/173, 90–236 Łódź
author

References

  • Emiluta‑Rozya D., 2012, Historia logopedii w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, [w:] S. Milewski, K. Kaczorowska‑Bray (red.), Logopedia. Wybrane aspekty historii, teorii i praktyki, Gdańsk: Harmonia Universalis, s. 39–47.
  • Grabias S., 2006, Logopedia jako samodzielny unikatowy kierunek studiów w UMCS, „Biuletyn Logopedyczny”, nr 1–2 (18/19), s. 5–8.
  • Kraśniewski A., 2009, Proces Boloński. To już 10 lat, Warszawa: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji.
  • Milewski S., 2012, Trzydzieści lat kształcenia logopedów w Uniwersytecie Gdańskim, [w:] S. Milewski, K. Kaczorowska‑Bray (red.), Logopedia. Wybrane aspekty historii, teoriii praktyki, Gdańsk: Harmonia Universalis, s. 30–38.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.ojs-doi-10_18778_2544-7238_01_03
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.